نظام مبادلات پیمانکاری فرعی متشکل از تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازندگان ساخت تجهیزات نفت و گاز اين استان است که در قالب یک برنامه زمان بندی شده توسعه داده می‌شوند و این توسعه ارتباط را بین تولید کنندگان و شرکت‌های بزرگ نفتی به‌عنوان پیمانکار اصلی برقرار می‌کند.

اخلاق محمدیان ؛ در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با اشاره به دو تفاهم‌نامه همکاری که در زمینه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران به امضاء رسید؛ اظهار کرد: با انعقاد این دو تفاهم‌نامه امید است بتوانیم فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت را به‌خوبی به مرحله اجرا برسانیم.

وی در ادامه گفت: در راستای حمایت و تقویت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خصوصاً در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز کارهای مهمی انجام شده است.

محمدیان به نقش حمایتی شرکت شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی متشکل از تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازندگان ساخت تجهیزات نفت و گاز این استان است که در قالب یک برنامه زمان بندی شده توسعه داده می‌شوند و این توسعه ارتباط را بین تولید کنندگان و شرکت‌های بزرگ نفتی به‌عنوان پیمانکار اصلی برقرار می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تاکید کرد: قراردادها به شرکت های توانمند و همچنین شرکت هایی که دارای استانداردهای لازم نفت هستند واگذار شود تا بتوانند قراردادها را با شرکت‌های بزرگ نفتی اجرا کنند.

 وی تصریح کرد: استان خوزستان به عنوان پایلوت ساخت تجهیزات نفت و گاز و نظام پیمانکار فرعی در کشور انتخاب شده است و دو سال است این پروژه در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به واحدهای صنعتی راکد در شهرک های صنعتی خوزستان؛ گفت: واحدهای صنعتی به هر دلیلی ممکن است دچار مشکل شوند و راکد بمانند از ابتدای سال جاری بیش از ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید برگشته که نسبت به سال گذشته در این زمینه رشد خوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های شرکت شهرکهای صنعتی شناسایی و برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه بانک ها، بازار، فروش، تامین مواد اولیه و منابع مالی و نقدینگی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به پروژه هایی که قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود؛اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال ۴۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۱۳ میلیارد ریال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به مرحله افتتاح برسد.

محمدیان خاطرنشان کرد: احداث شبکه برق، تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه، خیابان سازی، احداث شبکه روشنایی، توسعه شبکه گاز، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن هوایی و غیره از جمله پروژه هایی هستند که در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.