عبدعلی ناصری در آیین افتتاح مخازن ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: ملاس به‌عنوان ماده اولیه و اصلی در تولید محصولات شرکت خمیرمایه و الکل رازی نقش کلیدی داشته، اما این محصول در فصول مختلف سال شاهد نوسانات کمی و کیفی می‌شود. مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به افزایش […]

عبدعلی ناصری در آیین افتتاح مخازن ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: ملاس به‌عنوان ماده اولیه و اصلی در تولید محصولات شرکت خمیرمایه و الکل رازی نقش کلیدی داشته، اما این محصول در فصول مختلف سال شاهد نوسانات کمی و کیفی می‌شود.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به افزایش ذخیره‌سازی ملاس در جهت تامین این ماده برای شرکت‌های داخلی استان و کشور گفت: امسال تقاضا‌های بسیاری برای دریافت ملاس از سوی شرکت‌های الکل سازی و خمیرمایه استان و کشور داشتیم که نتوانستیم ملاس مورد نیاز آن‌ها را تامین کنیم، اما اکنون با وجود مخازن ذخیره‌سازی، هیچ مشکلی در تامین ملاس مورد نیاز صنایع جانبی استان و کشور نداریم.

آقای ناصری افزود: جلوگیری از خام‌فروشی ملاس و افزایش توان ذخیره‌سازی جهت تامین ملاس مورد نیاز بازار از اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

او با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی شکر طی امسال گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در دستور کار مجموعه نیشکر است، بحث تولید حداکثری بوده که به عنوان اولویت اصلی صنعت نیشکر دنبال می‌شود.

ملاس کاربرد‌های مختلفی دارد که متناسب با نوع و غلظت آن در جایگاه‌های ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملاس در صنایع غذایی، خوراک دام، تولید صنعتی، کشاورزی و داروسازی کاربرد دارد.