میزان ابتلا به کرونا در استان بوشهر روند افزایشی گرفته و می‌طلبد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری شوند.

بار دیگر زنگ خطر کرونا در سطح کشور به صدا درآمده است و استان بوشهر نیز از این قضیه مستثنی نبوده و این ویروس در حال گسترش در سطح استان است.

در حالی که طی ماه‌های اخیر استان بوشهر از نظر موارد ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونا وضعیت تقریباً ثابت و مناسبی داشت، طی هفته‌های اخیر موارد ابتلاء در استان تغییر کرده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر باعث تغییر در رنگ‌بندی کرونایی استان بوشهر شده است و این روند ممکن است به بدتر شدن وضعیت نیز منجر شود.

با افزایش تعداد مبتلایان کرونا در سطح استان بوشهر، تعدادی بستری‌ها نیز افزایش یافته و شاهد فوت تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان هستیم.

۳۰ درصد تست‌ها مثبت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت اعلام شده است، ادامه داد: شاهد افزایش مراجعه افراد دارای علائم کرونا به مراکز درمانی استان هستیم.

دکتر قاسم برجویی فرد با اشاره به شروع و تداوم خیز هشتم کرونا در سطح استان بوشهر بیان کرد: ایام نوروز و تراکم جمعیت در برخی محیط‌ها زمینه‌ساز شیوع ویروس کرونا بوده است.

علائم کرونا شامل تب، سرفه، سردرد، علائم سرماخوردگی، عطسه، آب‌ریزش بینی، گلودرد و گاهی گرفتگی صدا است وی از افزایش بیماران نیازمند درمان کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش فوتی‌های کرونایی در سطح کشور زنگ خطر را به صدا درآورده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در سطح استان تصریح کرد: افرادی که دارای سیستم ایمنی عادی هستند ممکن است پس از ابتلاء به کرونا علائم زیادی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: افرادی که ضعف سیستم ایمنی و بیماری زمینه‌ای مانند قندخون و فشارخون دارند و کهن‌سالان بیشتر گرفتار می‌شوند و مرگ‌ومیر در این دسته نیز بیشتر است.

لزوم استفاده از ماسک

برجویی فرد از علائم کرونا به تب، سرفه، سردرد، علائم سرماخوردگی، عطسه، آب‌ریزش بینی، گلودرد و گاهی گرفتگی صدا اشاره کرد و ادامه داد: هر کس چنین علائمی دارد دچار کرونا شده، مگر با آزمایش، خلاف آن ثابت شود.

وی خواستار جدی گرفتن علائم ابتلاء به کرونا شد و افزود: افراد دارای این علائم نباید بگویند که حساسیت فصلی و یا ناخوشی جزئی دارند؛ آنان نباید در اجتماعات شرکت کنند تا زنجیره انتقال قطع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای این‌که در دو هفته آینده شرایط تحت کنترلی داشته باشیم باید اگر دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان مسافرت طولانی‌مدت رفته‌اند، حتماً ماسک بزنند و افرادی که علائم شدید دارند سه تا پنج روز در محل کار حاضر نشوند.

وی با اشاره به در پیش بودن تابستان، گرمای هوا و بسته بودن محیط را عامل افزایش سرایت و مرگ‌ومیر کرونایی دانست و از مردم خواست برای دچار نشدن به آن شرایط، نکات بهداشتی را در دو هفته پیش رو رعایت کنند.

انتظار می‌رود مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، مانع از شیوع و گسترش این بیماری در سطح جامعه شوند.

بی‌شک بهترین راهکار رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی از انتقال این بیماری جلوگیری کند و همه افراد باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

  • منبع خبر : مهر