مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارگران را سرمایه اصلی این صنعت می‌داند که هر بحرانی در سایه تلاش جهادی و سختکوشی آن‌ها به فرصت شکوفایی تبدیل خواهد شد. رهایی کارگران هفت‌تپه از کابوس بلاتکلیفی، یکی از دستاوردهای مهمی است که استارت آن در مهرماه سال گذشته زده شد و جامعه کارگری این واحد […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارگران را سرمایه اصلی این صنعت می‌داند که هر بحرانی در سایه تلاش جهادی و سختکوشی آن‌ها به فرصت شکوفایی تبدیل خواهد شد.

رهایی کارگران هفت‌تپه از کابوس بلاتکلیفی، یکی از دستاوردهای مهمی است که استارت آن در مهرماه سال گذشته زده شد و جامعه کارگری این واحد نیشکری را از سکوی اعتراضات به سنگر تولید سوق داد؛ کارگرانی که تا پیش از این تاریخ، سفره‌های خالی‌شان را در خیابان‌ها گسترانده بودند و فریاد اعتراض‌شان از حقوق‌های عقب افتاده در خیابان‌های شوش پیچیده بود، به عرصه‌ی تولید بازگشتند.

اعتقاد مدیران صنعت نیشکر به نقش راهبردی کارگران در رونق تولید و اهمیت به جایگاه آن‌ها، از دلایلی بود که موجب شد کارگران این واحد نیشکری، به ساحل آرامش برسند. به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی امنیت و اشتغال پایدار، ارمغان این ساحل آرامش برای خوزستان است و تولید در سایه ثبات و آرامش ایجاد شده رونقی دوچندان یافته است.

کارگران، سرمایه اصلی صنعت نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارگران را سرمایه اصلی این صنعت می‌داند که هر بحرانی در سایه تلاش جهادی و سختکوشی آن‌ها به فرصت شکوفایی تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های کارگری خوزستان است که با اشتغالی بیش از ۲۶ هزار نفر، نقش مهمی در خودکفایی کشور دارد.

دکتر عبدعلی ناصری، شکوفایی صنعت نیشکر و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را مرهون همت کارگران دانست و بر تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مسائل معیشتی آن‌ها تاکید کرد.

دستاورد مهم رفع مشکلات جامعه کارگری هفت‌تپه

وی در ادامه، حل مشکلات کارگران هفت‌تپه را یکی از دستاوردهای مهم خوزستان در سال گذشته برشمرد که با همراهی و همت دولت مردمی، مطالبات کارگران پرداخت و بخش مهمی از دغدغه‌های آن‌ها در رسیدن به ثبات شغلی و بروز شدن حقوق‌ها، برطرف شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، از ابتدای واگذاری هفت‌تپه به هفت طرح، مسائل و مشکلات کارگران این واحد نیشکری مانند سایر کشت و صنعت‌ها در اولویت قرار گرفت و مواردی نظیر بیمه تکمیلی اجرایی شد.

ناصری رسیدن به تولید حداکثری را در گرو نقش‌آفرینی کارگران دانست و بیان داشت، در سال گذشته، طرح‌های مختلفی برای حمایت از کارگران در طرح‌های هشتگانه به اجرا درآمد و امسال نیز این اقدامات انگیزشی ادامه دارد.

تمرکز بر مسائل رفاهی و معیشتی کارگران

وی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های کارگران به نفع تولید است، اظهار داشت، با تمرکز بر مسائل رفاهی و معیشتی، در پی آن هستیم که کارگران به عنوان جهادگران عرصه تولید، بیش از پیش در مسیر شکوفایی ایران اسلامی و خودکفایی کشور در تولید محصولات استراتژیک گام بردارند.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، مجموعه اقدامات رفاهی و معیشتی در ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی، شرایط را برای بروز خلاقیت و نقش‌آفرینی این سرمایه‌های ارزشمند در افزایش تولید، مهیا می‌کند.

ناصری آرامش حاکم بر صنعت نیشکر را نتیجه ایستادگی و جانفشانی کارگران دانست و اظهار امیدواری کرد، با رویکردهای به کارگرفته شده در ارتقای جایگاه کارگران، مسیر برای شکوفایی بیش از پیش صنعت نیشکر هموار شود.

اجرای دستورالعمل‌های رتبه‌بندی، آیین‌نامه‌های ارتقا، رفاه و آموزش، ساماندهی امور رفاهی و سلامت پرسنل، تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات بازنشستگان، توجه به امور ورزشی پرسنل و… بخشی از اقدامات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ارتقا جایگاه کارگران است.

شرکت نمونه کارگری در سطح ملی

جامعه کارگری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سطح استانی و ملی توانسته‌اند به رتبه‌های برتر دست یابد. در سال جاری نیز عنوان کارگر نمونه کشوری، به یک نیشکری تعلق گرفت.

اخیرا نیز مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، توسعه نیشکر را «شرکت نمونه کارگری» در سطح ملی قلمداد کرده که توانسته چالش‌ها را پشت سر گذارد و به شکوفایی برسد. به گفته او، مسائل رفاهی و معیشتی کارگران نیشکری در این دوره ارتقا یافته و حقوق و مزایای آنان بموقع پرداخت شده است.

  • نویسنده : صدای هم وطن