این مطلب را در شرایطی می نویسم که برای بار چهارم از زمان شیوع کرونا تا به امروز به کرونا مبتلا شدم. همه ی نشانه ها و علائم و شواهد ابتلا به سویه ی جدید کرونا را دارم و با اینکه سه بار هم واکسن آسترازنکا زدم گویا این ویروس بد پیله قصد جان ما […]

این مطلب را در شرایطی می نویسم که برای بار چهارم از زمان شیوع کرونا تا به امروز به کرونا مبتلا شدم. همه ی نشانه ها و علائم و شواهد ابتلا به سویه ی جدید کرونا را دارم و با اینکه سه بار هم واکسن آسترازنکا زدم گویا این ویروس بد پیله قصد جان ما را کرده و تا ما را نکشد رهایمان نمی کند.

فعلن که با همین قرص و مرص ها و چای و نوشیدنی و این داستان ها دارم مقاومت می کنم. خیلی دل و دماغ نوشتن ندارم ولی به موضوع کنسرت سیروان در سینما هلال اهواز و لغو کنسرت وی خواهم پرداخت. هر چند که به شخصه به کنسرت موسیقی به این سیاق و سبک کمترین علاقه ای ندارم و به کمتر از موسیقی سنتی ایرانی و کنسرت خوانندگانی نظیر شهرام ناظری و حسام الدین سراج رضایت نمی دهم؛ ولی چه کسی گفته که من صلاحیت دارم سلیقه و پسند خودم را به عموم مردم تعمیم بدهم؟! کما اینکه هیچ فرد دیگری نیز نمی تواند بگوید این موسیقی بد است یا خوب است و آن چه من می اندیشم و می پسندم را همگان باید بپسندند!

مشخص شده است که یک تفکر جامدی با شادی و خوشحالی و تفریح و ساعتی فاصله گرفتن از دغدغه ها و به مشکلات و گرفتاری های مردم فاصله گرفتن ، مخالفت می ورزد و این حرکات آنها هیچ نامی بجز تفکر و اندیشه ی طالبانی و رویگردانی از نگاه رحمانی دین مبین اسلام ندارد.

وگرنه یک گروه موسیقی که با مجوز خود دولت ابراهیم رییسی که دولتی است اصولگرا و همسو با تمام ارکان حاکمیت ، می خواهد بعد از دو سه سال غم و اندوه و شرایط حاد و بسته ی فعالیت های عمومی به دلیل کرونا ( با وجود اینکه کرونا به طور کامل هم از بین نرفته و کماکان ادامه دارد ) چرا باید با تحرکات خودسرانه ی یک عده و به شکلی نامناسب و زشت تعطیل شود؟!

اگر بحث پیشگیری از ابتلای مردم به کروناست ، باید تمام فعالیت های عمومی نظیر جلسات رسمی استانداری و فرمانداری و دیگر نهادها و تمام مراسم های متعدد عمومی در سطح کشور تعطیل شود و به صورت فرمان عمومی ابلاغ شود که هیچ تجمعی حتا نماز جماعت نیز برگزار نشود. هیچگونه مناسک مذهبی و ملی برگزار نشود. هیچ مراسم افتتاح و اختتام و پاسداشت و جشن و عزایی برگزار نشود و همه تابع نظرات دولت باشند و فقط و فقط دولت باید در این رابطه تصمیم بگیرد. ولی وقتی ما شاهد دوگانگی و تناقض در همه چیز هستیم، بدیهی است این تحرکات ناشایست فقط منجر به بی اعتمادی مردم و ناراحتی طیفی از مردم و مسوولان می شود که تابع قانون هستند و می بینند برخلاف مصوبه های دولت، یک تفکر قشری و حداقلی بدون هیچ استدلال منطقی و با توجیهات سطحی و زاویه دار! بیش و پیش از همه اقتدار دولت و حاکمیت ، و سپس نشاط عمومی را نشانه گرفته است!

کسانی که نامشان عوامل خودسر است، بهتر است به خود بیایند و بدانند با این رفتارها خود را بیش از پیش نزد مردم خوار می کنند و مایه ی دردسر دولت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی می شوند و آب در آسیاب دشمنانی می ریزند که می خواهند از نظام ما یک چهره ی خشن و ضذمردمی به جهانیان معرفی کنند.

  • نویسنده : شهرام گراوندی