فرهنگ سازی در زمینه مصرف انرژی که سال هاست از سوی کارشناسان این حوزه به عنوان حلقه مفقوده حکمرانی صحیح در این زمینه عنوان می شود اکنون به یکی از اولویت های کشور تبدیل شده است. در این راستا وزیر نفت می گوید: به زودی تفاهمنامه ای با صداوسیما برای فرهنگ سازی در زمینه مصرف […]

فرهنگ سازی در زمینه مصرف انرژی که سال هاست از سوی کارشناسان این حوزه به عنوان حلقه مفقوده حکمرانی صحیح در این زمینه عنوان می شود اکنون به یکی از اولویت های کشور تبدیل شده است. در این راستا وزیر نفت می گوید: به زودی تفاهمنامه ای با صداوسیما برای فرهنگ سازی در زمینه مصرف انرژی امضا می کنیم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی در حاشیه دیدار با پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در این نشست مجموعه ای از دستاوردهای وزارت نفت را در دولت سیزدهم ارائه دادیم که این شامل تامین سوخت زمستانی در سال ۱۴۰۰ بود. در همین حال، دستاوردهایی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت نفت طی پارسال رقم خورد که جذب سرمایه های داخلی، همچنین سرمایه گذاری خارجی بخشی از آن بود. اوجی بر ضرورت کاهش شدت مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: با بحث فرهنگ سازی در این حوزه اتفاق های خوبی را پیش بینی می کنیم و به زودی تفاهمنامه ای با سازمان صداوسیما امضا خواهیم کرد و امیدواریم از این فرصت برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنیم.

وزیر نفت درباره سوزاندن گاز همراه نفت گفت: یکی از اقدام های خوب وزارت نفت در دولت سیزدهم، امضای ۲۸ قرارداد جمع آوری گازهای مشعل به ارزش حدود یک میلیارد یورو است که طی دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

اوجی ادامه داد: این گازهای غنی که به دود تبدیل می شد و محیط زیست را آلوده می کرد اکنون به عنوان خوراک مجتمع های پتروشیمی استفاده خواهد شد و با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۱ امیدواریم بقیه گازهای مشعل را تا پایان دولت سیزدهم جمع آوری و به این ترتیب کل گازهای همراه با نفت را تعیین تکلیف کنیم.

وی درباره هشت طرح احداث پتروپالایشگاه هم اظهارکرد: طرح احداث پنج پتروپالایشگاه با خوراک نفت خام و سه پتروپالایشگاه با خوراک میعانات گازی در حال انجام است، همچنین وزارت نفت هم ساخت یک واحد پتروپالایشگاهی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در استان هرمزگان به عهده گرفته است.

  • نویسنده : صدای هم وطن