نشریه تخصصی «پژوهشنامه رسانه و ارتباطات نوین» که به موضوعات روز رسانه و ارتباطات میپردازد، پس از انتشار چهار شماره، موفق به دریافت مجوز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. نشریه «پژوهشنامه رسانه و ارتباطات نوین» که پیشتر با عنوان «پژوهشهای رسانه و ارتباطات» منتشر میشد، توانست در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ با […]
نشریه تخصصی «پژوهشنامه رسانه و ارتباطات نوین» که به موضوعات روز رسانه و ارتباطات میپردازد، پس از انتشار چهار شماره، موفق به دریافت مجوز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
نشریه «پژوهشنامه رسانه و ارتباطات نوین» که پیشتر با عنوان «پژوهشهای رسانه و ارتباطات» منتشر میشد، توانست در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ با شماره مجوز ۱۵۰۰۳-۱۴۰۳، مجوز علمی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند. این نشریه با صاحبامتیازی دانشگاه ادیان و مذاهب و سردبیری دکتر حسن بشیر، در مسیر ارتقاء علمی خود گامی بلند برداشته و به جمع نشریات علمی معتبر کشور پیوسته است.
دکتر بشیر با اعلام این خبر، ضمن قدردانی از مسئولان وزارت علوم و نویسندگانی که طی این مدت با نشریه همکاری داشتند، اظهار امیدواری کرد که با صدور این مجوز، روند ارزیابی و رتبهبندی رسمی نشریه نیز از سوی کمیسیون نشریات علمی بهزودی انجام شود.
اما فراتر از یک اطلاعیه رسمی، این موفقیت بازتابی از تلاشهای مستمر جامعه دانشگاهی و پژوهشگران حوزه ارتباطات است؛ فضایی که با وجود چالشهای ساختاری و گاه کمتوجهی به ژورنالهای تخصصی، توانسته مسیر تثبیت علمی خود را با اتکا به محتوا و مشارکت علمی پژوهشگران هموار سازد.
از سویی دیگر، دانشگاه ادیان و مذاهب نیز بهعنوان نهاد صاحبامتیاز این نشریه، با رویکردی میانرشتهای در حوزه رسانه و ارتباطات، گامی مهم در پیوند میان سنت علمی حوزوی و دغدغههای ارتباطی روز برداشته است؛ موضوعی که در فضای آکادمیک امروز، نهتنها یک نوآوری بلکه ضرورتی برای فهم چندلایهی ارتباطات نوین محسوب میشود.
Thursday, 10 July , 2025