در این میان گروهی از موافقان این طرح اعتقاد دارند که حضور زنان در ورزشگاه ها به همراه خانواده باعث خواهد شد تا افراد هتاک و فحاش به لحاظ پاره‌ای از ملاحظات مجبور به حفظ شئونات اخلاقی شود. اما دسته دیگر تغییر فضای آلوده به ورزشگاه به واسطه حضور زنان را نوعی سوء استفاده جنسی می دانند. بخش دیگری از موافقان این طرح تعیین مکان مناسب ویژه برای خانواده و زنان را، راه حل مناسبی برای اجرای این طرح ،کافی می دانند. به هر حال آنچه واضح است هر اندیشه نو و یا هرگونه سنت‌شکنی مستلزم دادن هزینه است و مسلماً اجرای آن ابتدا با کاستی‌هایی مواجه خواهد شد ولی حکم عقل ایجاب می کند اجرای آن با کمترین هزینه ها همراه باشد.

غلامعباس بختیار
اصرار فیفا برحضورتماشاگران زن و اجبارفدراسیون فوتبال به تجهیز ورزشگاهها به تکنولوژی varرا می توان اتفاق میمونی برای این رشته جذاب وپربیننده دانست. حضور بانوان علاقمند به توپ گرد در بسیاری از ممالک حتی در کنار هم ،امری بسیار عادی تلقی می شود و به لحاظ تفاوت های فرهنگی تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.
فیفا در چند دهه اخیر به موازات خواست عموم و برای زیباتر ساختن این رشته جذاب که امروز تبدیل به یک صنعت شده به بسیاری از نازیبایی های جهان مادی نظیر دخالت سیاست در ورزش، تبعیض نژادی و جنسیتی ومسائل پشت پرده نظیرتبانی ورود کرده و در این اندیشه است تا میادین ورزشی را به نمادی از صلح و دوستی تبدیل نماید.
گذشته از این فیفا برای آرامش و بسط رشته فوتبال ،گسترش میادین ورزشی، آرامش و آسایش تماشاگر نیز به شکل جدی وارد شده و با خاطیان مماشات نخواهد کرد.
علی ایحال در جمهوری اسلامی به دلیل محدودیت های شرعی، ارزش های فرهنگی ایجاد می‌کند تا برای پذیرش ورود تماشاگران زن به ورزشگاه ها تمهیدات ویژه ای صورت گیرد تا علاوه بر حفظ ارزشها زنان نیز بتوانند از لذت بازی ها بهره مند شوند.
در این میان گروهی از موافقان این طرح اعتقاد دارند که حضور زنان در ورزشگاه ها به همراه خانواده باعث خواهد شد تا افراد هتاک و فحاش به لحاظ پاره‌ای از ملاحظات مجبور به حفظ شئونات اخلاقی شود. اما دسته دیگر تغییر فضای آلوده به ورزشگاه به واسطه حضور زنان را نوعی سوء استفاده جنسی  می دانند. بخش دیگری از موافقان این طرح تعیین مکان مناسب ویژه برای خانواده و زنان را، راه حل مناسبی برای اجرای این طرح ،کافی می دانند. به هر حال آنچه واضح است هر اندیشه نو و یا هرگونه سنت‌شکنی مستلزم دادن هزینه است و مسلماً اجرای آن ابتدا با کاستی‌هایی مواجه خواهد شد ولی حکم عقل ایجاب می کند اجرای آن با کمترین هزینه ها همراه باشد.
البته پیش از این به هنگام بازی دو تیم کاشیمای ژاپن و پرسپولیس زنان موفق شدند تا برای اولین بار به ورزشگاه راه پیدا کنند و اتفاق خاصی هم رخ ندهد. اما در قدم دوم برخورد قهرآمیز با تعدادی از دخترانی که قصدورود به ورزشگاه را داشتند تا نظاره‌گر بازی تیم ملی ایران و سوریه باشند باعث شد تا خیلی سریع به فیفا گزارش داده شود تا این بار اینفانتینو با ادبیات تهدید آمیز اعلام کند که یا در شهریورماه زنان به ورزشگاه می آیند و بازی‌های تیم ملی را بدون محدودیت تماشا می‌کنند یا ایران باید قید میزبانی در کشورش را بزند که در این صورت، ایران علاوه بر تحریم های اقتصادی و سیاسی از جنبه ورزشی نیز با خطر محرومیت از بازی‌های خانگی مواجه شده و ما را به انزوا خواهدکشاند.