مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه در دنیا حدود ۷ هزار محصول در حوزه نفت تولید می‌شود در حالی که در کشور ما در بهترین حالت ۵۰۰ محصول در حوزه نفت تولید می‌شود، گفت: حدود ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت در انتظار مراکز دانش بنیان و فکر و اندیشه ما است که […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه در دنیا حدود ۷ هزار محصول در حوزه نفت تولید می‌شود در حالی که در کشور ما در بهترین حالت ۵۰۰ محصول در حوزه نفت تولید می‌شود، گفت: حدود ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت در انتظار مراکز دانش بنیان و فکر و اندیشه ما است که باید ساخته شود.

علیرضا دانشی در گفتگوی رسانه ای یک روز پیش از پایان سیزدهمین جشنواره ی نفت در پاسخ به خبرنگاران افزود: ۳ قرارداد خرید کالا به امضا رسید که در جهت ساخت بار اول هستند. این قطعات خریداری شده از قطعات مهم صنعت نفت هستند که تاکنون ساخته نشده بودند و اکنون توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده‌اند. محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شده اند، همه بدیع و کم نظیر هستند و با بهترین نمونه های خارجی برابری می کند. وی ادامه داد: قریب به ۳۰۰ سازنده داخلی در نمایشگاه  امسال حضور پیدا کردند که نسبت به قبل رشد قابل توجهی داشته است.

دانشی در بخش دیگری از پاسخ ها عنوان کرد: اهرم های ما برابر تحریم ها کم نیستند و ما می توانیم  به موقع از تحریم ها استفاده کنیم.  وی در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: ما باید وارد مرحله‌های جدیدی از نمایشگاه‌ها بشویم و از ظرفیت‌های همگرایی و هم افزایی شرکت‌های سازنده استفاده کنیم تا حلقه‌های با ارزشی  در صنعت نفت ایجاد بشود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم صنعت نفت یک بنگاه اقتصادی شود، افزود: بیشتر اقتصادی بودن نفت ارزش ذاتی نفت است اما باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های بالقوه نفت استفاده و در این حوزه ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در دنیا حدود ۷ هزار محصول در حوزه نفت تولید می‌شود در حالی که در کشور ما نهایتا ۵۰۰ محصول در حوزه نفت تولید می‌شود. حدود ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت در انتظار مراکز دانش بنیان و فکر و اندیشه ما است که باید ساخته شود و این به معنای کار، شغل و برون رفت از مشکلات است.

دانشی افزود:  ما در این مدت  هنوز  پاسخگوی کم کاری ها و خلاهای  موجود و به یادگار مانده از قبل بودیم و تلاش داریم که از این پس با قدرت و توان بیشتر  برنامه های خود را دنبال کنیم.

دانشی عنوان کرد: باید برای این هدف برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم به قله‌های پیشرفت در حوزه نفت برسیم. باید ارزش افزوده صنعت نفت را بالا ببریم تا این حوزه به یک بنگاه دقیق علمی و اقتصادی تبدیل شود و بتوان از قِبل آن بسیاری از مشکلات را حل کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن