کمتر از یک سال از انتصاب “محمدرضا اسکندری” به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند می گذرد. انتصابی که مخالفت برخی از نمایندگان خوزستان از جمله نمایندگان آبادان و خرمشهر را در پی داشت. اسکندری در مدت انتصاب خود تا کنون نه تنها نتوانسته اقدام قابل توجه و عملکرد مثبتی از خود نشان دهد تا […]

کمتر از یک سال از انتصاب “محمدرضا اسکندری” به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند می گذرد. انتصابی که مخالفت برخی از نمایندگان خوزستان از جمله نمایندگان آبادان و خرمشهر را در پی داشت.

اسکندری در مدت انتصاب خود تا کنون نه تنها نتوانسته اقدام قابل توجه و عملکرد مثبتی از خود نشان دهد تا به نحوی به سعید محمد اثبات کند نمایندگان آبادان در مخالفت با اسکندری اشتباه می کردند، حتی نتوانسته یک همدلی و همگرایی در منطقه ایجاد کند.

اما روز گذشته ۲۷ مردادماه اسکندری در یک اقدام عجیب، پا را از بی توجهی به نمایندگان و مسولان استان خوزستان فراتر گذاشته و در حرکتی غیر کارشناسی تفاهم نامه همکاری‌ با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تهران برای ایجاد پردیس نوآوری را به امضا رساند تا پازل نادیده گرفتن ظرفیت های خوزستان توسط اسکندری تکمیل شود و با این اقدام پشت پا به تمام ظرفیت های دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان خوزستان و شرکت های دانش بنیان بومی زده باشد.

حال این سوال پیش می آید که آیا دانشگاه شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان و سایر دانشگاه های توانمند در خوزستان از پس راه اندازی پردیس نوآوری منطقه آزاد اروند بر نمی آمدند تا آقای محمد رضا اسکندری برود با دانشگاه تربیت مدرس تهران تفاهم نامه امضا کند؟ آن هم در سالی که به فرمان رهبر انقلاب تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان شده است، منطقه آزاد اروند باید با این اقدام دست رد به سینه شرکت های دانش بنیان خوزستانی زده و در نا امیدی آنان گام بردارد؟

بنظر می رسد مجمع نمایندگان خوزستان باید در اقدامی فوری به این مساله مهم ورود کند تا شان و جایگاه دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان توانمند خوزستانی بیش از این خدشه دار نشود.

  • نویسنده : عبدالحسین موگویی