براساس دستورالعمل اجرایی توزیع و نشر آگهی‌های دولتی که جزئیات آن از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد، دریافت مستقیم آگهی توسط روزنامه‌ها از دستگاه اجرایی یا شهرداری‌ها ممنوع بوده و رسانه‌های متخلف از چرخه دریافت آگهی حذف خواهند شد.

 محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداران سراسر استان ، جزئیات توزیع و نشر آگهی‌های دولتی را تشریح کرد.

در متن این نامه آمده است:

«پیرو مکاتبات پیشین این اداره کل، مصوبات شورای اطلاع رسانی استان و بخشنامه ارسالی ریاست محترم جمهور و دستورالعمل اجرزایی نحوه توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی ضرورت دارد تمام دستگاه‌های اجرایی، آگهی‌های مورد نظر خود را جهت درج در نشریات، حداقل سه روز قبل از موعد چاپ، بدون ذکر نام نشریه و تنها با  تعیین زمان انتشار و تعداد دفعات چاپ، صرفا از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به این اداره کل ارسال نمایند. لذا خواهشمند است مقرر فرمایید، ارسال آگهی‌های دولتی صرفا از فرآیند صحیح، قانونی و متقن خود انجام شود.

ذی حسابان محترم ملزم هستند (طی ابلاغیه پیوست) حق الدرج تمام آگهی‌ها را صرفا مطابق با «سند گواهی ارزش آگهی» صادره از سوی این ادار کل پرداخت نمایند؛ در غیر این صورت اسناد پرداختی دیگر فاقد اعتبار است.

این اداره کل از این پس به موجب قانون، روزنامه‌هایی را که بر خلاف روند مصوب و بصورت مستقیم آگهی را از دستگاه اجرایی یا شهرداری‌ها دریافت کنند، از چرخه دریافت آگهی حذف خواهد کرد.»

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : منبع: ایلنا