حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در موضوع این که چرا عده ای از افراد یارانه نمی گرفتند یا این که اصلا ثبت نام یارانه نداشته اند یا دولت قبلی خدماتی که باید به آنها ارائه می کرده را ارائه نداده است، باید گفت سازمان هدفمندی یارانه ها فهرست متقاضیان جامانده یارانه […]

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در موضوع این که چرا عده ای از افراد یارانه نمی گرفتند یا این که اصلا ثبت نام یارانه نداشته اند یا دولت قبلی خدماتی که باید به آنها ارائه می کرده را ارائه نداده است، باید گفت سازمان هدفمندی یارانه ها فهرست متقاضیان جامانده یارانه را دریافت و به ما ارائه می کند و اگر جزو ۹۰درصد مردم باشند به آنها یارانه های کمک معیشتی را از اردیبهشت ۱۴۰۱ پرداخت می کنیم.

همچنین دسته دوم کسانی هستند که در دهک ۱۰ درآمدی یعنی پردرآمد هستند و شناسایی شده اند، تعدادی از آنها تا فروردین یارانه می گرفتند و از اردیبهشت ماه نگرفتند. آنها درخواست بازنگری داشتند، به این ترتیب کسانی که درخواست داشتند به دستور رئیس جمهور یک ماه یارانه معیشتی آنها پرداخت شده اما مسدود است تا بررسی شود.

یک ماه فرصت برای بررسی نهایی تقاضاها وجود دارد و افراد می توانند به وبسایت وزارت کار به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و درخواست بازنگری داشته باشند. تقاضای کسانی که بررسی شده و جزو ۹ دهک کم درآمد باشند به فهرست یارانه بگیران اضافه می شوند و به زودی برایشان پیامک ارسال می شود. همچنین افراد می توانند شناسنامه اقتصادی خانوار خود را ببینند و اگر درخواست بازنگری دارند در سامانه حمایت اعلام کنند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : فارس