?نشست خبری علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور اعضای هیئت مدیره و (http://www.upsara.com/images/b125987_.jpeg) معاونین شستا، مدیران عامل و معاونین هلدینگ‌های تابعه شستا و تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد.

?در حال حاضر شرکت‌های زیرمجموعه شستا بیش از هزار نوع محصول تولید می‌‌کنند و در نظر داریم ظرف دو سه سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم تا ضمن تکمیل زنجیره ارزش، تولید شرکت‌های زیرمجموعه دو برابر افزایش یابد.

?➕مدیرعامل شستا با تاکید بر سیاست‌های کلان شستا در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و ورود به صنایع پایین دستی اظهار داشت:

?ما در حال حاضر زنجیره بالادستی صنایع پتروشیمی را در اختیار داریم و شرکت‌های خصوصی هم در زنجیره پایین‌دستی فعالیت می‌کنند، اما محصولاتی مانند اسید استیک که در صنایع غذایی کاربرد دارد و نیازمند واردات آن هستیم مورد غفلت قرار گرفته و ما می‌خواهیم در صنایع میان‌دستی پتروشیمی هم مانند تولید اسید استیک وارد شویم.

?➕رستمی خروج شستا از فضای سیاسی و سیاست‌زدگی و ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد را از اولویت‌های تیم مدیریتی جدید شستا برشمرد و افزود:

?تلاش بر این است که اجازه ندهیم افراد سیاسی به وضعیت اقتصادی و شرکت‌ها وارد شوند و انتخاب مدیران جوان و فسادستیز در هلدینگ‌های شستا نشان می‌دهد شایستگی و پاک‌دستی افراد مدنظر است.

?وی افزود: ‌دو سامانه راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی سامانه حقوق و دستمزد است که تلاش بر این است که از سال آینده حقوق تمام مدیران شرکت‌های شستا از طریق سامانه به مردم اعلام شود، همچنین سامانه معاملات شستا تحت عنوان مزایده‌ها و مناقصه‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم که از این طریق خطا در معاملات را به صفر برسانیم.

?➕مدیرعامل شستا با اشاره به تولید ۹۷درصد داروی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دارویی داخلی گفت:

?کیفیت داروی داخل هیچ چیز کمتر از داروی خارجی ندارد و در سال گذشته ۴۰ گواهی GMP (عملیات خوب ساخت) اخذ شده است.

?رستمی همچنین بیان داشت: ‌در بحث مداوای کرونا داروی رمدیسیور که ابتدا توسط آمریکا تولید شده بود را توانستیم در شرکت اکسیر بروجرد زیرمجموعه شستا تولید کنیم بگونه‌ای که هر قلم از این دارو از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

?➕وی در ادامه این نشست خبری با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی و شستا خدمات‌محور است و سهام ما مربوط به ۴۴ میلیون بیمه‌شده است گفت:

?کالاهایی که ما تولید می‌کنیم با کیفیت است به عنوان مثال در تولید لاستیک بهترین کیفیت را تولید می‌کنیم، بگونه‌ای که تقاضا برای صادرات آن وجود دارد اما اجازه صادرات نمی‌دهند.

?مدیرعامل شستا همچنین گفت:‌ برای اولین بار به تولید پارچه مخصوص برای ایربگ خودرو در شرکت‌های زیرمجموعه شستا اقدام کردیم.

?➕رستمی در خصوص برنامه‌های شستا در عرضه اولیه شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه نیز بیان داشت:

?در حال حاضر ۲۴ شرکت زیرمجموعه شستا آماده ورود به بورس برای عرضه اولیه هستند و ۴ شرکت نیز درخواست عرضه اولیه در بورس داده‌اند که منتظر شرایط مناسب بازار و مجوز سازمان بورس هستند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به آنتی‌بیوتیک‌سازی، سیما آبیک، نیروگاه توس و دیگر شرکت‌ها اشاره کرد.

?شایسته ذکر است در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسسه کار و تامین اجتماعی امضاء شد که بر اساس آن مسؤولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه شستا، سالانه مبالغی را صرف اشتغال‌زایی و کارآفرینی در مناطق محروم و کم‌برخوردار خواهند کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن