مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه پمپاژ چمران و اتمام آن تا پایان سال خبرداد و گفت: این ایستگاه آب رودخانه کرخه را به میزان پنج متر مکعب بر ثانیه به تصفیه خانه شماره ۲ کیان‌آباد اهواز می‌رساند. فرهاد ایزدجو در حاشیه بازدید محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزیر […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه پمپاژ چمران و اتمام آن تا پایان سال خبرداد و گفت: این ایستگاه آب رودخانه کرخه را به میزان پنج متر مکعب بر ثانیه به تصفیه خانه شماره ۲ کیان‌آباد اهواز می‌رساند.

فرهاد ایزدجو در حاشیه بازدید محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزیر نیرو از پروژه‌های آبرسانی دشت آزادگان، هویزه و برخی دیگر از پروژه‌های استان اظهار کرد: با توجه به میزان خروجی ۱۵۰ متر مکعب آب بر ثانیه از کرخه و دز اغلب اراضی کشاورزی جز انتهای خط هویزه و حوالی کرخه نور تامین آب مناسبی شد که بهبود آن در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دیده شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های موقتی نیز برای افزایش انتقال آب به منطقه کرخه نور نیز در حال انجام است، افزود: همچنین پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت غدیر تا قبل از تابستان سال آینده به اتمام‌ می‌رسد، این طرح قرار بود ظرف مدت ۲ سال و نیم انجام شود که بعد از سفر رئیس جمهور به مدت هشت ماه کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: طرح غدیر شامل پروژه چمران، خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ w2 که تامین آب از دز با ۱۰ متر مکعب بر ثانیه را انجام می‌دهد و توسعه ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس است.

وی ادامه داد: در این طرح آب با پنج مترمکعب بر ثانیه از کانال چمران تامین و به تصفیه خانه شماره ۲ کیان آباد اهواز منتقل می‌شود که در حال حاضر ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال آماده بهره برداری است.

ایزدجود بیان کرد: دغدغه اصلی ۲ پروژه دیگر نیز تامین تجهیزات، پمپ و الکتروپمپ‌ها است که باید در کارخانجات ساخته شود و کار زیرساختی و ساختمانی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی درخصوص تامین آب کشت پاییزه گفت: تامین آب کشت پاییزه انجام ولی انتهای برخی حوضه‌های آبریز مانند شادگان و دشت آزادگان که در پایین دست است کمبودهایی وجود داشت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد از اراضی با تنش آبی مواجه بودند، گفت: همکاری خوبی توسط تشکل‌های کشاورزی انجام و نوبت بندی خوبی صورت گرفته تا کشاورزان پایین دست کمتر دچار مشکل شوند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : صدای هم وطن