"دوازدهمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه، بهمن ۱۴۰۰" در تاریخ 4 بهمن 1400 توسط دانشگاه شهید چمران اهواز ، سازمان آب و برق خوزستان به صورت مجازی و حضوری با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

فرهاد ایزدجو در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه با بیان اینکه کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه تنها کنفرانس بین المللی در حوضه آب کشور است اظهار کرد: این کنفرانش بین المللی هر سه سال یکبار برگزار می شود و شرکت کنندگان از ایران و کشورهای مختلف به صورتی حضوری و مجازی در این سمینار شرکت و مقالات خود را ارائه می دهند.    وی با اعلام اینکه یک سوم آب های سطحی کشور در خوزستان است ؛ اظهار کرد: خوزستان با چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر رودخانه دائمی و ۱۱ هزار کیلومتر رودخانه فصلی علاوه بر ظرفیت ها با چالش های متعددی نیز در بخش آب مواجه است که بررسی علمی این موضوع بسیار  اهمیت دارد. ایزدجو به موضوعات مورد بررسی در این کنفرانس اشاره کرد وگفت: به دنبال بررسی علمی و ارزیابی مشکلات رودخانه از جمله کنترل سیلاب، فرسایش، خشکسالی و کم آبی، آلودگی ها، حقابه تالاب ها، ، حریم و بستر رودخانه ها، ، تغییر شکل مسیر رودخانه ها، تجاوز به حریم بستر و ایجاد مشکل برای مدیریت سیلاب در این کنفرانس بین المللی هستیم. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خروجی این کنفرانس بین المللی؛ تصریح کرد: خروجی کنفرانس ها ارایه پژوهش های علمی محققان مختلف با محور موضوع کنفرانس، بررسی علمی این پژوهش ها و چاپ مقاله ها در مجله های علمی معتبر است و به دلیل اینکه ممکن است این پژوهش ها دارای اشکال در روش و نتیجه باشد به همین دلیل خروجی این پژوهش ها به طور مستقیم منجر به دستورکارهای اجرایی نمی شود.  ایزدجو افزود: این سمینار به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش های نظیر تغییر اقلیم ،خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه ها برگزار می شود و پژوهشگران تاثیر گذاری از کشورهای هند، کانادا، ایتالیا، سنگاپور، فیلیپین، آمریکا، آلمان و کانادا مقاله های خود را در نشست های تخصصی ارایه می دهند.

در همین رابطه، مسعود حکمی دبیر علمی همایش دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه با اشاره به برگزاری این همایش از چهارم تا ششم بهمن ماه در اهواز گفت: در این همایش پژوهشگران سرشناسی از هشت کشور جهان به ارایه مقاله می‌پردازند. وی افزود: پژوهشگرانی از کشور‌های هند، کانادا، ایتالیا، سنگاپور، فیلیپین، آمریکا، آلمان و کانادا در این همایش به ارایه مقاله‌های می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۲۱۶ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است که از این تعداد ۱۶۰ مقاله پذیرش شده که ۶۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می‌شود. دبیر علمی این همایش افزود: علاوه بر ارایه مقاله ها، ۲۰ کارگاه و نشست در حاشیه این کنفرانس برگزار می‌شود و مسایل مهم زیست محیطی و جنبه‌های مدیریتی رودخانه‌ها مورد واکاوی علمی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این همایش که به صورت حضوری و برخط در سه روز برگزار می‌شود ۸۰ درصد سخنرانی‌ها به صورت مجازی و ۲۰ درصد حضوری است. حکمی افزود : دانشگاه شهید چمران قطب علمی آب کشور است و سازمان آب وبرق خوزستان با قدمتی ۷۰ ساله از جمله قدیمی‌ترین سازمان‌های آب و برق کشور است که سابقه طولانی در مدیریت آب را در کارنامه دارد. گفتتی است؛ دوازدهمین دوره سمینار بین المللی مهندسی رودخانه از چهارم تا ششم بهمن ماه ۱۴۰۰در  اهواز به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

همچنین دبیر اجرایی سمینار، بهارلویی گفت: این سمینار به همت سازمان آب و برق خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن هیدرولیک ایران و انجمن علمی مهندسی رودخانه با هدف تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکیید بر چالشهای اخیر، نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی، بحران کمی و کیفی آب رودخانه ها و با حضور اندیشمندان و صاحب نظران داخلی و خارجی به صورت مجازی  برگزار میگردد و اگر تا قبل از بهمن ماه سال جاری شرایط حضوری سمینار ( به دلیل وجود ویروس کویید۱۹) مهیا شود مجدداً  در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد

دبیر اجرایی سمینار تصریح کرد: مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ مهر۱۴۰۰ و اعلام نتایج داوری آنان ۳۰ آذر ماه سال ۱۴۰۰  می باشد

وی در خاتمه راه های ارتباطی جهت حضور در این رویداد مهم و موثر را معرفی کرد

آدرس سایت ireconf.scu.ac.ir :

آدرس ایمیل دبیرخانه سمینارireconf@scu.ac.ir :

 اینستاگرامhtpps://instagram.com/irconf_medium=copy_link :

شماره واتساپ: ۰۹۰۱۳۱۴۳۴۳۱ دبیرخانه سمینار

 

 

در این لینک:

https://ireconf.scu.ac.ir/fa/

راهنمای کامل برگزاری کنفرانس

 

 

  • نویسنده : صدای هم وطن