امین ابراهیمی مدیرعامل به همراه جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان از شرکت‌های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان‌آرا اروند بازدید نمودند. به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این بازدید ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ با استقبال هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، عباس تفضلی مدیرعامل شرکت کاوه اروند و […]

امین ابراهیمی مدیرعامل به همراه جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان از شرکت‌های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان‌آرا اروند بازدید نمودند.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این بازدید ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ با استقبال هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، عباس تفضلی مدیرعامل شرکت کاوه اروند و ایمان سلامتی مدیرعامل شرکت فولاد جهان‌آرا اروند انجام شد.
هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: شرکت فولاد کاوه اروند در تاریخ ۲ آبان ماه ۱۳۹۱ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است.
وی افزود: پروژه های شرکت فولاد کاوه اروند برای تامین محصولات طویل فولادی در منطقه آزاد اروند در دو فاز اجرا خواهد شد. فاز اول این طرح در دو مرحله: مرحله اول احداث کارخانه نورد برای تولید میلگرد و وایر با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال می باشد که در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال است.
نظام آبادی در ادامه بیان داشت: فاز دوم اجرای طرح شامل احداث واحدهای احیا مستقیم به ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن و افزایش ظرفیت فولادسازی به ظرفیت دو میلیون تن و نورد قطعات سنگین به ظرفیت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال می‌باشد.
مدیرعامل گروه گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: شرکت فولاد اروند با دسترسی به آب رودخانه های کرخه، کارون و اروند موقعیت مناسبی برای تولید و نورد فولاد دارد.
در ادامه مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و هیات همراه از شرکت فولاد جهان آرا اروند بازدید نمودند و با مدیرعامل این شرکت دیدار داشتند.
در این دیدار ایمان سلامتی مدیرعامل شرکت فولاد جهان‌آرا اروند گفت: پروژه این شرکت از سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۲۷۳ هکتار آغاز شد و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ بخش فولادسازی این شرکت، برای تولید اسلب عریض به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: پس از اُفت فروش نفت در بازار جهانی، بیشترین ارزآوری برای کشور از آن صنعت فولاد می‌باشد.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پس از این بازدیدها گفت: با توجه به موقعیت ایران نسبت به دیگر کشورها در منطقه، تعریف درستی از ارزش افزوده در کشور نشده است.
وی گفت: شرکت فولاد خوزستان برای رسیدن به چشم انداز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و تکمیل زنجیره تولید فولاد در پایین دست، در نظر دارد با حضور در فعال استان خوزستان و با توانایی که دارد، شرکت های زیرمجموعه را حمایت نماید.
ابراهیمی افزود: چالشی که بر سر راه صنعت فولاد قرار دارد، به سه قسمت معدن، انرژی و زیرساخت‌ها، تقسیم می شود.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در بازدیدهای یاد شده، مدیرعامل فولاد خوزستان و هیات همراه از بخش‌های تولیدی نورد گرم میلگرد و سویچگر و اتاق کنترل ۴۰۰ کیلو ولت GIS ، همچنین بخش فولادسازی در دست احداث شرکت های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان آرا اروند بازدید میدانی کردند.
  • نویسنده : صدای هم وطن