با مشارکت شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی بیابان­زدایی و درختکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان خوزستان همزمان با ۲۹ دی روز هوای پاک آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، روز دوشنبه (۲۲ آذرماه ۱۴۰۰) نشستی با حضور نمایندگان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران، مشاور مدیرعامل در امور اجرایی، نمایندگان […]

با مشارکت شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی بیابان­زدایی و درختکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان خوزستان همزمان با ۲۹ دی روز هوای پاک آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، روز دوشنبه (۲۲ آذرماه ۱۴۰۰) نشستی با حضور نمایندگان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران، مشاور مدیرعامل در امور اجرایی، نمایندگان اداره کل منابع طبیعی خوزستان، رئیس روابط عمومی و تنی چند از کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای هماهنگی در اجرای این طرح برگزار شد.

در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی درختکاری و بیابان­زدایی پس از تعیین کانون‌های ریزگرد استان خوزستان از سوی اداره کل منابع طبیعی خوزستان، همزمان با ۲۹ دی ماه روز هوای پاک آغاز شود.

بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان این اعتبار برای عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و حفاظت از عرصه‌های اجرایی در ۲۰۰۰ هکتار از کانون‌های ریزگرد استان خوزستان هزینه خواهد شد.

گفتنی‌ست برای اجرای این طرح مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

طرح بیابان‌زدایی برای تثبیت شن‌های روان و نهال‌کاری ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان از سال ۱۳۸۹ با مشارکت وزارت نفت آغاز شده است و بر اساس آن هر سال بخشی از این طرح اجرا می شود.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : صدای هم وطن