آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) استان خوزستان، فرمانده قرارگاه کربلا و فرمانده قرارگاه جنوبی ارتش و چند تن از مسئولان استانی که همزمان با سراسر کشور و با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و همزمان با هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند تن از شهدای پرافتخار استان خوزستان در دوران دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، از چندین تن از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدای مقاومت اسلامی، شهدای امنیت و شهدای سلامت تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم از سردار سرتیپ شاهوارپور و سردار سرتیپ خادم سیدالشهدا و امیر بیدادی فرماندهان عالی نظامی استان خوزستان به دلیل تلاش در حفظ امنیت سرزمینی کشور و مرزهای استان از تجاوز عناصر تروریستی خارجی و خدمات آنان در طول دوران ۸ سال جنگ تحمیلی تقدیر شد.

در ادامه از عبدالعلی ذاکری، محمد دستفروش، عبود انصاریان، فتح‌الله بناری، علی طرفی و علی افشاری جانبازان پرافتخار خوزستانی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

تجلیل از بانوان ایثارگر و مادران شهدا بخش سوم این مراسم بود که با دعوت از مادر شهیدان فرجوانی و مادر شهید مهرداد گل‌زردان بروی جایگاه از بانوان ایثارگر هما نورعلی جودکی، مریم سید محمودی، فضه وحدتی، شیرین اندیشگر، فرهناز عقیلی دهنوی، ناهید سبته و خانم سیما اژدری همسر نخستین شهید مدافع سلامت با اهدای لوح تجلیل شد.

تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم و امنیت نیز بخش بعدی این مراسم که با دعوت از خانواده شهید شیخ مصطفی خلیلی بلوطکی، شهید عماد داغری، شهید سجاد دالوند، شهید محمد حسین راستگو، شهید میلاد جهانگیر نژاد و شهید حسن سواری با اهدای لوح، تقدیر شد.

در ادامه جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.

در انتهای مراسم نیز از ۴۱ مجلد اسناد دفاع مقدس سپاه، ارتش، ژاندرمری و جهاد سازندگی و همچنین از ۲ جلد مقالات دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و ۴۱ عنوان کتاب دفاع مقدس تاریخ شفاهی کتب تاریخی و داستان و همچنین ۲ سری مقالات دانش‌نامه دفاع مقدس خوزستان رونمایی شد.

رونمایی از تمبر یادبود هفته دفاع مقدس مزین به تصویر شهید محمد جهان آرا با امضای حجت الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان و سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر استان خوزستان بخش نهایی این مراسم بود.