رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: برداشت لیمو ترش زمینه اشتغال فصلی بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

لیلا عطازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۲ هزار تن لیمو ترش در این شهرستان برداشت و روانه بازارمصرف شود.

وی بیان کرد: یک هزارو ۵۰۰ هزار هکتار باغ لیمو ترش در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۵۳ درصد معادل ۸۰۰ هکتار ثمری است.

عطا زاده با بیان اینکه برداشت لیمو ترش از باغات این شهرستان از اواخر مرداد در این شهرستان آغاز شده گفت: تعداد بهره برداران لیمو ترش در گچساران بیش از ۷۰۰ نفر است.

وی ابراز کرد: میزان تولیدات لیموترش امسال نسبت به مدت مشابه در این شهرستان  افزایش داشته است.

عطا زاده روستاهای کلاغ نشین، بید زرد، پاکوه ،امازاده جعفر، آبتوت، لیشتر و آب چیرک را از عمده مناطق تولید لیمو ترش در این شهرستان اعلام کرد.

وی بیان کرد: ۲هزارو ۵۰۰هکتار باغ مرکبات شامل لیموترش، پرتقال، نارنگی و انار در گچساران وجود دارد.

عطا زاده  با بیان اینکه بیشترین ارقام لیموترش این شهرستان لیموی شیشه ای است،گفت: لیموترش این شهرستان به دلیل کیفیت بالا علاوه بر تامین بازار گچساران به استان های همجوار

از جمله چهار محال بختیاری، خوزستان، اصفهان و کشور عراق صادر می شود.

وی پرداخت نکردن تسهیلات بانکی جهت اصلاح و احیا باغات، وقوع خشکسالی و نبود صنایع تبدیلی را از مهمترین مشکلات باغداران این شهرستان اعلام کرد.

بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا