سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه حضور در فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول گفت: در استان خوزستان، کربلای ایران خون‌های پاکی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور و منطقه ریخته شده است.

به گزارش  خبرآنلاین، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا نه تنها فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه بدعت است و جرم محسوب می‌شود.

سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه حضور در فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول اظهار کرد: در استان خوزستان، کربلای ایران خون‌های پاکی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور و منطقه ریخته شده است.

وی افزود: این استان هشت سال زیر باران بمب، موشک و هجمه‌های استکباری بود اما مردمانش پا به پای رزمندگان باحفظ استقلال در صحنه ماندند و حتی یک وجب از خاک وطن را از دست ندادند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: شهرستان دزفول نیز معروف به شهر مقاومت ایران اسلامی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد لذا مسوولیت ما در برابر این مقاومت سنگین است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی مجموعه قوی و مستحکمی با استقرار فرماندهانی مقتدر و فهیم در استان برقرار کرده است.

قاسم رضایی با بیان اینکه برهم زدن امنیت و آسایش در جامعه خط قرمز ماست، تصریح کرد: امروز طی گفت‌وگو با متهمین، شاکیان و مردم شاهد قدردانی آن‌ها از رفتار نیروی انتظامی بودیم اما ما به دنبال تقدیر نیستیم بلکه به دنبال آرامش در سطح جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برنامه ریزی و اهداف جدی دارد، ادامه داد: وجود سلاح‌های غیرمجاز یکی از مشکلات ما در خوزستان است چرا که وجود آن‌ها موجب پیدایش جرم‌های متعددی از جمله قتل، درگیری مسلحانه، سرقت مسلحانه و … خواهند شد.

رضایی عنوان کرد: دارندگی، تهیه، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز جرم و قانون برای آن مجازات تعریف کرده است. استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا نه تنها فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه بدعت است و جرم محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: در نزاع و درگیری طوایف و خانواده‌ها شاهد استفاده از سلاح‌ هستیم که این امر علاوه بر ایجاد خسارت و تلفات در خانواده‌ها باعث به وجود آمدن رعب و وحشت در جامعه می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: مردم باید سلاح‌های غیر مجاز خود را به مراجع قانونی از جمله نیروی انتظامی، بسیج، ارتش، سپاه و دستگاه قضا تحویل دهند همچنین کسانی که اطلاع دارند چه افرادی سلاح دارند به نیروی انتظامی اطلاع داده تا با هماهنگی دستگاه قضا جمع آوری شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ذی ربط اعم از وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و دستگاه‌های قضایی با تکمیل اطلاعات خود و همکاری با ما کمک کنند تا سلاح‌ها جمع آوری و جلوی جرم گرفته شود.

مردم خواهان آرامش هستند

قاسم رضایی اظهار کرد: جسارت برخی از متهمین به حدی بالا رفته که جرات تیراندازی و درگیری با ماموران ما را پیدا کرده و نیروهای ما همچون شهید سجاد دالمن را به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد: این مجرمین باید در دم دستش قطع و پس از دستگیری با قید فوریت و با تسریع در حکم قصاص در محل شود.

رضایی عنوان کرد: پس از گذشت یک ماه از دستگیری قاتل شهید دالمن همچنان می‌شنویم مراحل قانونی در حال سپری شدن هستند که به شدت به این رویه انتقاد داریم چرا که باعث افزایش جرم می‌شود.

وی بیان کرد: امروز که بی واسطه با مجرمین سابقه‌دار صحبت کردم خودشان معترف شدند که اگر برای بار اول یا دوم قانون بصورت قاطع با آن‌ها برخورد می‌کرد پس از آزادی مجددا مرتکب جرم نمی‌شدند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: مردم خواهان آسایش، آرامش و امنیت هستند و نیروی انتظامی امروز این توان و اقتدار را دارد با روحیه انقلابی در صحنه حاضر شود لکن دیگر دستگاه‌ها باید با ما به صورت همسو همراه شوند.

تسریع در صدور و اجرای احکام

وی ادامه داد: از دستگاه قضایی بابت صدور احکام و هماهنگی قضایی قدردانی می‌کنیم لکن در موضوعات صدور و اجرای احکام باید تسریع ایجاد شود.

قاسم رضایی با بیان اینکه هزینه جرم باید متناسب با آن باشد، گفت: اگر زندان‌ها مشکل دارند، جایگزین ایجاد شود همچنین برای مجرمی که بارها مرتکب جرم می‌شود باید تدبیری اندیشیده شود چرا که در صورت سستی در برخورد با مجرمین شاهد بی‌انگیزگی در نیروهای خودمان هم خواهیم شد.

وی افزود: نیروی انتظامی خادم، مرجع، امین و تکیه‌گاه مردم است. ما در برخورد با مردم مهربان و با هنجارشکنان قاطع است.

رضایی تصریح کرد: نیروی انتظامی مجموعه انقلابی است که پاسدار خون شهدا، حافظ انقلاب و دستاوردهای آن، حافظ امنیت و آرامش مردم است.

وی ادامه داد: در ادامه سفر امروز با فرماندهان، مدیران و ماموران شمال خوزستان جلساتی در خصوص مسائل منطقه خواهیم داشت و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده خواهد شد تا حتما از امروز شاهد تحول اساسی خواهیم بود.

رضایی عنوان کرد: اقدامات نیروی انتظامی استان خوزستان قابل تقدیر است. در جریانات بی آبی اخیر خوزستان هم نیروی‌های ما در کنار مردم ایستادند و حتی در این جریان شهید تقدیم کرد.

وی ادامه داد: نیروی همیشه در کنار مردم خواهد ماند همچنین با اقتدار و بدون مماشات و محافظه کاری در مقابل هنجارشکنان ایستاده است.

صبح امروز سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از طریق فرودگاه دزفول وارد این شهرستان شد.

وی پس از حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا به ویژه شهید حاجی مراد نادری و باغبان زاده از شهدای امنیت شهرستان ادای احترام نمود.

سردار رضایی پس از آن در فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول حضور یافت و از دستاوردهای عملیاتی و کشفیات طرح ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان‌های دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر بازدید کرد.

  • منبع خبر : خبر آنلاین