رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با انتشار پیامی عموم خوزستانی ها را به مشارکت بیشتر در واکسیناسیون دعوت کرد و از آن‌ها خواست برای دریافت واکسن شتاب کنند.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول‌نژادیان جمعه با اشاره به فروکش شدن پیک سهمگین دلتا در استان و گشایش های ایجاد شده در زمینه تامین واکسن توضیح داد: فرصت مغتنمی به دست آمده تا با واکسیناسیون همگانی و سریع، از جامعه در برابر امواج محتمل بعدی جلوگیری شود.

وی در این پیام وکسناسیون را موثرترین ابزار کنترل پاندمی کرونا عنوان کرد و افزود: در پیک اخیر،  واکسن  جان بسیاری از هم وطنانمان را نجات داد و متاسفانه اغلب موارد فوت در افرادی بود که واکسن دریافت نکرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز موفقیت در قطع زنجیره انتقال ویروس را منوط به سرعت و پوشش بالای  جمعیت قابل توجهی در فاصله کوتاهی دانست و تاکید کرد:  تاخیر در مراجعه و اقدام برای تزریق واکسن مانعی برای ایجاد ایمنی عمومی و همچنین به خطر انداختن سلامت خود که برای سلامت سایرین هم خطرساز خواهد بود.

وی در این پیام  از همه مردم استان که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند خواست بدون هیچگونه تاخیری، برای دریافت واکسن شتاب کنند و با ترغیب خانواده، همسایگان ، دوستان و آشنایان در این مسیر به مهار موج های بعدی کرونا کمک نمایند و مسئولیت اجتماعی خود در این بحران  به بهترین شکل به انجام دهند.

به گزارش ایرنابر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرط سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال از امروز در خوزستان حذف شده و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا