رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه مشکلات خوزستان با امنیت استان گره خورده است،‌ گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات، مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است.

عبدالله ایزدپناه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان خوزستان تصمیم جدی بر حمایت و همدلی با استاندار جدید دارند و بیعت کرده‌اند تا حمایت جدی از ایشان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نمایندگان خوزستان در بحث حمایت از دولت و رصد مشکلات در بهترین شرایط و دارای یک وحدت بسیار خوب هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: نمایندگان خوزستان همراه دولت مردمی هستند و به دنبال سهم‌خواهی و امتیاز نیستند اما برای استان و شهرستان دلسوز هستند.

ایزدپناه عنوان کرد: کسی به اندازه نمایندگان از مشکلات شهرستان‌های خوزستان مطلع نیست و مسایلی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود، از دل مشکلات و جامعه است.

وی افزود: از وزیر کشور انتظار داریم تا ایشان امین استان خوزستان باشد زیرا دارای جایگاه ویژه‌ای در کابینه هستند و می‌توانند به صورت ویژه در دولت برای حل مشکلات استان تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه مشکلات خوزستان با امنیت استان گره خورده است،‌ گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات مسایل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان است که با امنیت گره خورده است. آب مشکل اساسی در خوزستان است اما بیکاری و نبود شغل، مشکل اساسی‌تر مردم خوزستان است.

ایزدپناه ادامه داد: باید برای بیکاری جوانان خوزستان کاری انجام شود. اختیارات مناطق نفت خیز که در گذشته به مرکز داده شده باید به مناطق نفت خیز بازگردد تا بتوان در مناطق نفت خیز کاری انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین اختیارات سازمان آب و برق خوزستان و شرکت ملی‌حفاری به استان بازگردد. این شرکت‌ها خلع سلاح شده‌اند و انتظار داریم این اختیارات به استان بازگردد.

وی افزود: باید نهادهای امنیتی و نظامی در خوزستان به ویژه نیروی انتظامی در استان تقویت ویژه شوند. کمبودهای شدیدی در این حوزه است که امیدواریم این مشکلات در استان برطرف شود.

  • منبع خبر : ایسنا