نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت:بررسی و تعیین احراز صلاحیت شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از جمله اهواز فقط در حیطه اختیارات وزارت کشور است.

حجت الله زارع زاده روز چهار شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصاحبه اخیر فرماندار اهواز در خصوص عدم احراز صلاحیت شهردار منتخب این کلانشهر اظهار داشت: فرمانداری ها بررسی شکلی صورت جلسه انتخاب شهردار و ارسال مدارک مربوطه به وزارت کشور را انجام می دهند و تعیین احراز صلاحیت شهرداران منتخب فقط در وزارت کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در رابطه با انتخاب شهردار اهواز از سوی شورای اسلامی این شهر همه می بایست به قانون و آنچه در آن تصریح شده احترام بگذاریم گفت:باید اجازه داد بررسی مدارک و تعیین احراز صلاحیت شهردار منتخب اهواز در وزارت کشور روند قانونی خود را طی کند.

زارع زاده اضافه کرد: پرونده شهردار منتخب اهواز در حال طی کردن فرآیند احراز صلاحیت در وزارت کشور است و تاکنون نامه ای مبنی بر تایید یا رد صلاحیت وی از سوی وزارت کشور به شورای اسلامی این شهر ارسال نشده است.

وی گفت: شهردار منتخب اهواز  ۹ سال سابقه کار مرتبط با شهرداری دارد.

به گزارش ایرنا جمال عالمی نیسی فرماندار شهرستان اهواز امروز چهارشنبه گفت: هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهواز مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار جدید را مغایر قوانین و مقررات دانسته و صلاحیت وی را تایید نکرد.

وی گفت: به استناد ردیف ۶ بند چ ماده سه آیین نامه احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران (سابقه ۹ سال مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر) و رشته تحصیلی فوق لیسانس مرتبط مستند به بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ وزیر کشور مغایر با قوانین و مقررات دانسته و آن تایید نکرد.

اعضای شورای اسلامی شهر اهواز هشتم شهریورماه با اکثریت آرا ،رضا امینی را به عنوان شهردار کلانشهر اهواز انتخاب کردند.

  • منبع خبر : ایرنا