رئیس پلیس فتا استان خوزستان ازدستگیری کلاهبرداری که در فضای مجازی خود را اولین کارگزاری (صرافی) بدون واسطه ارز معرفی کرده بود خبر داد و گفت: شهروندان بدون بررسی مجوز کارگزاری‌ها و حصول اطمینان از صحت آن، هیچ‌گونه وجهی را به حساب آنها واریز نکنند.

سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر بیان داشت : پس از وصول یک فقره پرونده از مقام قضایی به پلیس فتا استان خوزستان مبنی بر کلاهبرداری در پیام رسان تلگرام با عنوان اولین کارگزار بدون واسط ارز در ایران (تبدیل پول به ارز) به مبلغ یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال، پرونده ویژه تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی انجام شده هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی نیز در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی شد. در ادامه با اخذ دستور نیابت قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم که قصد فرار به خارج از کشور را داشته، دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از بازجویی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده از متهم، وی در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما پس از مواجهه با مستندات کارشناسان پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت با تبلیغات گسترده با عنوان تبدیل پول به ارز در شبکه اجتماعی تلگرام، کاربران را فریب داده و پس از دریافت پول از آنها متواری می‌شدم.

سرهنگ حسینی از معرفی متهم پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: برای انجام هرگونه مبادلات ارزی به کارگزاری‌های معتبر و رسمی که دارای مجوز هستند مراجعه کرده و فریب تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

  • منبع خبر : پلیس_فتا