مجلس باز هم جلسه غیرعلنی داشت و در آن وضعیت بودجه سال جاری در ۱۳۹ روز گذشته را بررسی کرد. اقبال شاکری، نماینده تهران در توضیحاتی درخصوص این جلسه گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در طی ۱۳۹ روز گذشته، ۳۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه ثبت شده که ۵۵ هزار میلیارد تومان آن بدهی و […]

مجلس باز هم جلسه غیرعلنی داشت و در آن وضعیت بودجه سال جاری در ۱۳۹ روز گذشته را بررسی کرد.

اقبال شاکری، نماینده تهران در توضیحاتی درخصوص این جلسه گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در طی ۱۳۹ روز گذشته، ۳۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه ثبت شده که ۵۵ هزار میلیارد تومان آن بدهی و معوقات بوده است.پس از آن نمایندگان در جلسه علنی به موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی پرداختند. آنان گزارش کمیسیون عمران درخصوص طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، مخالفان طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی آن را دارای بار مالی دانسته و معتقد بودند که این تفکیک مشکلی را حل نخواهد کرد، اما موافقان این طرح تاکید داشتند که با وجود گستردگی و پیچیدگی این وزارتخانه در حوزه راه و شهرسازی و مسکن باید این تفکیک صورت گیرد. در جریان بررسی این طرح محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به عنوان موافق طرح تاکید کرد: با وجود مشکلات متعدد موجود در حوزه راه و شهرسازی و شبکه ریلی و خطوط هوایی دولت چگونه می خواهد با وزارتخانه راه و شهرسازی مشکل مسکن را حل کند؟ نماینده دولت هم در مخالفت با کلیات این طرح گفت: رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهوری نظر ایشان درخصوص این طرح را جویا شدند و رئیس جمهوری اشاره داشتند که با توجه به مسائل جاری کشور این تفکیک به سال بعد موکول شود. ما نیز با توجه به گستردگی و پیچیدگی وظایف این وزارتخانه با تفکیک آن موافق هستیم و قطعا آن را تایید می کنیم، اما با توجه به این که در آغاز کار دولت این تفکیک به صلاح نبوده و بخش عمده ای از زمان این وزارتخانه صرف اصلاح ساختار می شود در حالی که ماموریت های مهمی در حوزه مسکن و راه ها دارد، اکنون با آن مخالف هستیم و انتظار داریم تا این تفکیک به سال ۱۴۰۱ موکول شود. در نهایت نمایندگان مجلس با تفکیک این وزارتخانه مخالفت کردند. در میان طرح هایی که دیروز خبر در دستور قرار گرفتن آنها اعلام شد، طرحی به نام  تشکیل خوزستان جنوبی هم به چشم خورد. موضوعی که با انتقاد یکی از نمایندگان اهواز روبه رو شد و او در توضیحاتی در این خصوص گفت: این طرحی است که سال گذشته، یکی از نمایندگان جنوب استان خوزستان به عنوان نظر شخصی خودش، ارائه داد. به هیچ وجه هم سایر نمایندگان خوزستان با این طرح همراهی نکردند. وی افزود: همان موقع هم به ایشان گفتیم که این طرح اصلا به صلاح نیست و طرح پخته ای نیست. سید کریم حسینی در گفت وگو با ایسنا گفت: طرح هایی که توسط نمایندگان داده می شود در یک سیکل قرار می گیرند و توسط هیات رئیسه مجلس خوانده می شوند و این طرح نیز که در جلسه روز یکشنبه خوانده شد، از بابت این بود که در نوبت قرار داشت و به عنوان یک طرح عادی توسط هیات رئیسه خوانده شد.

حسینی در پاسخ به اینکه برای اعلام وصول یک طرح ۱۵ نماینده باید آن را امضا کرده باشند و آیا نمایندگان خوزستان بین امضاکنندگان طرح بوده اند یا خیر، تصریح کرد: نمایندگان خوزستان نبوده اند. دقیق نمی دانم کدام نمایندگان بوده اند و ظاهرا از استان خوزستان تنها همین یک نماینده بین امضاکنندگان این طرح بوده است.

او گفت: با این نماینده صحبت شد. برای خود ایشان هم غیرمنتظره بود که در این موقعیت و در وضعیتی که ما اکنون در حال بررسی وزرا هستیم، این طرح اعلام وصول شده است و خودش نیز ناراضی بود. قرار بر این شد که این نماینده ( مولوی ) نامه ای به هیات رئیسه بنویسد و طرح را پس بگیرد.

محمد مظلومی، نماینده بهبهان هم گفت که همه نمایندگان استان خوزستان مخالف این طرح هستند.

۳ نماینده مجلس مبتلا به کرونا شدند

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس به کرونا مبتلا شد. به گزارش تسنیم، نماینده شهرکرد در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برد. اخیرا الهام آزاد نماینده نائین و ابراهیم رضایی نماینده دشتستان نیز به کرونا مبتلا شده اند. از ابتدای شیوع کرونا تعدادی از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند که بسیاری از وکلای ملت بهبود یافته اند و ۲ نفر از آنها به دلیل مبتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.