فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بزرگترین مزرعه رمزارز با فعالیت بیش از هفت هزار دستگاه ماینر در محدوده چیتگر خبر داد.

سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در این باره گفت: درپی همکاری مشترک ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ و اداره برق تهران نوسانان و میزان برق در یک کارخانه متروکه واقع در محدوده چیتگر مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شواهد موجود محل مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

وی با بیان اینکه مجوزهای قضایی لازم برای این عملیات دریافت شد، گفت: در عملیات ماموران پلیس بیش از هفت هزار ماینر از محل این کارخانه کشف و ضبط شد که تعدادی از این ماینرها فعال بوده و تعدادی دیگر نیز در حال نصب و راه اندازی بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در صورت فعالیت تمام ماینرها و به گفته کارشناسان حوزه انرژی و برق چیزی حدود چهاردرصد از مصرف برق کل کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: این مزرعه بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال بوده که از سوی پلیس تهران کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پلیس در همکاری با وزارت نیرو با هرگونه استخراج غیرمجاز رمز ارزها برخورد خواهد کرد، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۳ هزار مورد دستگاه ماینر در جاهای دیگر پایتخت نیز کشف و ضبط شده است.

به گفته رحیمی فعالیت این مرزعه استخراج رمزارز که تاثیر مستقیم بر کمبود برق در تهران داشت به طور کامل متوقف و محل نیز پلمب شد.

صدای هم وطن  معتقد است باید با جدیت با  عوامل پشت صحنه ی این فاجعه برخورد صورت بپذیرد.