نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عبور از مشکلات، تنگناها و رفع اندوه از چهره ملت ایران، نیازمند قیام اقتصادی و آغاز حرکتی نوست.

 محسن رضایی عصر جمعه در گفت وگو با شبکه استانی اصفهان افزود: هنر امام خمینی(ره) این بود که در سخت ترین و پیجیده ترین شرایط، همه ایرانیان را گرد هم جمع کرد و انقلاب به ثمر نشست، سال ها بعد نیز در دوران دفاع مقدس توانست دل ها را پیوند دهد تا با نیروی عظیم مردمی، دشمنی را که قدرت های جهان پشتوانه او بودند، برای همیشه به زباله دان تاریخ سرنگون کند.

وی ایران را بهترین نقطه جهان و برخوردار از بسیاری از ظرفیت های طبیعی، جغرافیایی ، تاریخی، ارتباطی، انسانی، هنری و ادبی توصیف کرد و افزود: سیاست های نادرست دولت های گذشته، قامت بلند ایران را خم کرده و اکنون به جایی رسیده ایم که در برابر مشکلات، احساس ناامیدی و حتی ناتوانی داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عبور از این تنگناها، باردیگر نیازمند حرکت همدلانه و قیام اقتصادی است، افزود: با دولت “اقدام و تحول” بدنبال شکل گیری اتحاد مردمی برای تغییر در حوزه اقتصادی و احیای برابری و عدالت برای همه اقشار جامعه هستیم.

رضایی، ایجاد مناطق اقتصادی در استان ها و تفویض اختیارات به آنها را مهمترین برنامه خود در این راستا عنوان کرد و افزود: با استثمار نو مخالفیم، اینکه برای همه استان های کشور با وجود ظرفیت ها و بسترهای مختلف توسعه، فقط در پایتخت نسخه ای واحد نوشته می شود، عادلانه نیست و این رویه باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد بجای جنوب چرا باید در مرکز کشور مستقر شود که پیامدهای خشکسالی را تشدید کند، نتیجه سیاست ها و نسخه پیچی های واحد، همین است.

به گفته وی، تصمیم گیری در تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن  فرصت ها، ظرفیت ها و قابلیت های آنهاست.

رضایی افزود: دولت “اقدام و تحول” با سپردن اختیار تصمیم گیری به استان ها بدنبال پایان دادن به وعده های بدون پشتوانه و ایجاد تغییر جدی در حوزه اقتصاد است.

وی اضافه کرد: علاوه بر برنامه های عمومی که در دولت خود برای همه مردم داریم، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی در استان اصفهان را نیز تهیه کرده ایم و آن را به اجرا درخواهیم آورد.

رضایی بر این باور است که هر یک از استان ها می توانند با توجه به ظرفیت های خود، به اندازه یک کشور تولید داشته باشند.

وی افزود: ایران پهنه ای وسیع با ظرفیت ها، فرصت ها و سرمایه های مختلف است، با عزم ملی و همدلی می توان کشور را به یک کارگاه بزرگ اقتصادی تبدیل کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برقراری آزادی اجتماعی، شور اجتماعی و تحرک پویا با محوریت آموزش و تقویت مهارت ها را لازمه رسیدن به این چشم انداز اقتصادی توصیف کرد.

رضایی به تجارب خود در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد:  با تمام وجود، این را احساس کرده ام که وقتی جوانان، اقلیت ها و اقوام مختلف کشور دور هم جمع شدند و همدلانه  از چه بزنگاه های دشوار مانند آزادسازی خرمشهر عبور کردند، اکنون نیز بر همین باوریم و هدفمان نیز این است که در دولت خود، یک وحدت ملی برای پیشبرد اهداف و برنامه ها، دوباره خلق شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب استانداران از سوی مردم را یکی از پیش نیازهای طرح ایجاد مناطق اقتصادی در کشور بیان کرد و افزود: برنامه ما این است که مجمع نخبگان هر استان، داوطلبان سکانداری استانداری و حتی معاونان او را ارزیابی و به دولت معرفی کنند.

وی اضافه کرد: حمایت و ارائه آموزش ها و راهبردها به استانداران و نمایندگان دولت نیز از دیگر برنامه های مهم ماست.

وی اختصاص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، بسیج ظرفیت ها برای ایجاد شغل، در نظر گرفتن حقوق برای زنان خانه دار و نهضت خانه سازی را از برنامه های خود در راستای توجه به اقشار آسیب پذیر برشمرد.

رضایی به گرانی مسکن و فشار آن بر خانواده ها نیز اشاره و بیان کرد: برنامه ای داریم که در آن مردم تنها با ۱۰ درصد آورده و بدون نیاز به ضمانت های رایج فعلی برای اخذ تسهیلات مسکن، خانه دار شوند.

وی تصریح کرد: برخی طعنه می زنند که چطور می شود این کار را عملی کرد، در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی اعطای وام رهنی، شیوه ای معمول است، چرا بجای تفکر غربگرا، از تجارب آنها الگوبرداری نکنیم؟

رضایی معتقد است که فعال سازی بخش مسکن، فعال شدن افزون بر ۳۰۰ صنعت را بدنبال خواهد داشت که در رونق و جهش تولید موثر است.

وی همچنین با اشاره به نقش بانوان در بنیان خانواده گفت: برنامه ای داریم که در آن زنان خانه دار دارای ۲ فرزند و بیشتر پس از طی دوره های آموزشی از حقوق برخوردار شوند، چرا که معتقدیم  توجه به کرامت انسانی باید ازخانه ها آغاز شود و به جامعه و کشور  تسری یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حفظ کرامت انسانی را مبنای دولت “اقدام و تحول” عنوان کرد و افزود: امروز زباله گردی، کولبری و نان قرضی بر سفره های مردم، قامت ایران را خم کرده و این صحنه ها مایه اندوه و تاسف است.

وی توسعه کسب و کار خانگی و تحول شهرها را از دیگر اهداف خود بیان کرد و افزود: اقتصاد کشور را تغییر خواهیم داد، همه برنامه ها برای تحول اقتصادی باید از پایین به بالا و توجه برابر به همه بخش ها انجام شود و تنها تکیه بر درآمدهای نقتی کارساز نیست.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا