نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسترهای فسادزا در کشور باید از بین برود، اینکار ابتدا باید از بدنه دولت و عرصه‌های اجرایی آغاز شود، ما پایان فساد و رانت در کشور را اعلام و به آن اقدام می‌کنیم. به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی عصر روز شنبه در گفت وگو با شبکه […]

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسترهای فسادزا در کشور باید از بین برود، اینکار ابتدا باید از بدنه دولت و عرصه‌های اجرایی آغاز شود، ما پایان فساد و رانت در کشور را اعلام و به آن اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی عصر روز شنبه در گفت وگو با شبکه استانی اصفهان، با بیان اینکه نمی‌توان به نگاه مردم بی‌اعتنا بود، افزود: بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت بسیار خطرناک است، اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی دولت‌هاست، باید با رفع مشکلات و تنگناهای فعلی، این اعتماد از دست رفته به مردم و جوانان برگردد.

وی افزود: صدای مردم درآمده و سفره آنان کوچک شده است، اقشار مختلف مردم بدنبال شرایط موجود برافروخته شده‌اند اما وضعیت فعلی قابل تغییر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از بی‌عدالتی رنج می‌بریم و در اجرای عدالت عقبیم، باید شرایط تغییر کند بطوری که مردم احساس اجرای عدالت کنند.

به گفته وی، اقداماتی که در ۲ سال اخیر در قوه قضاییه انجام شده است، همه با این هدف بوده که مردم درک کنند دستگاه قضا رفتار متفاوت‌تری نسبت به گذشته دارد.

رییسی تصریح کرد: اقدامات دولت باید به داوری مردم منتهی شود و آنها احساس کنند که عدالت در جامعه ایجاد شده است.

وی معتقد است، ایران اکنون تنها ۲ درصد در تجارت منطقه‌ای نقش ایفا می‌کند و این مقدار باید به ۲ برابر و بیشتر افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام رییسی با بیان‌اینکه برای تحقق این مهم، تنها داشتن حمیت و همت برای گره‌گشایی از مشکلات و تحول کافی نیست، افزود: توسعه یافتگی کشور را به لبخند دیگران و خوشایند مخاطبان خارج از مرزها منوط کرده‌ایم، البته که تحریم‌های ظالمانه باید رفع شود اما نباید وضع اینگونه باشد که تولید و اقتصاد را شرطی و نتوان آینده را پیش بینی کرد و در تصمیم گیری‌های اقتصادی، مُردد بود.

وی تصریح کرد: بازار و اقتصاد را باید از تکانه‌ها حفظ کرد، اینکار با حرکت در مسیر خودکفایی در کالاهای اساسی مردم امکانپذیر است تا این اندازه دچار نوسان نباشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری افزود: قوه قضاییه بدنبال حرکت در مسیر شعار سال بود و فعال شدن بیش از ۲ هزار واحد تولیدی گواه این مساله است.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از ظرفیت تولیدی کشور مُعطل مانده است، افزود: فعال شدن این بخش نیازمند کار جهادی و انقلابی از نوع کارها و انگیزه‌ نیروها در جبهه‌های دفاع مقدس است.

حجت الاسلام رییسی افزود: صدور مجوزها باید تسهیل شود، نباید ظرفیت‌های داخلی را با نگاه به خارج از مرزها معطل نگاه داشت، چرا که اینکار خسارت و ضرر بسیاری برای کشور دارد.

به گفته وی، صادرات مصالح ساختمانی تولیدی در اصفهان باید گسترش یابد چرا که بهترین بازار را در منطقه دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اصفهان را یکی از قُطب‌های مهم گردشگری کشور دانست و افزود: از این رو برنامه مُدون برای حفظ و معرفی آثار تاریخی این مهد تمدن ایرانی، اسلامی به سراسر جهان ضرورت دارد و زنجیره گردشگری این استان باید تکمیل شود و توسعه یابد.

وی اضافه کرد: از صنعت نساجی و دیگر صنایع کوچک و بزرگ نیز باید بطور ملموس و بدون اعمال تبعیض حمایت شود.

حجت الاسلام رییسی افزود: مدیریت آب، مهمترین مساله اصفهان است، شورای عالی آب باید وضعیت موجود را بطور دقیق بررسی و تبیین کند و نتایج آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سخن گفتن با مردم رویه ما بوده است، مردم با کاستی‌ها و کمبودها سازگاری دارند اما تبعیض را تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه ظرفیت‌ها از اقدامات اولیه دولت ما خواهد بود، افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که از تولیدات بخش کشاورزی اصفهان و سایر استان‌ها با ایجاد زمینه صادرات کالا حمایت شود.

حجت‌الاسلام رییسی اضافه کرد: اصفهان قلب تمدن ایرانی، اسلامی و برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی، خدماتی، گردشگری با نیروی انسانی کارآمد است.

وی افزود: اصفهان دُرهای گرانبهایی را تقدیم نظام و کشور کرده و مدنیت آن در عرصه‌های مختلف و در زندگی مردم این استان جلوه‌گر است و سرداران حماسه‌آفرین و اثرگذار در حوزه های مدیریتی و میدانی دفاع مقدس از این خطه برخاسته‌اند.

وی در پایان بر ضرورت حضور پرشور مردم شهرها و روستاهای کشور در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره‌ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا