پیش از این و در دورانِ سیل خوزستان تجربه‌ی اینچنینی در موضوع برکناری غیرکارشناسی مدیرعامل آبفای اهواز-عزل فردوس کریمی که موجب بروز بحران‌های عدیده در ساختار این شرکت گردید و هنوز هم آسیب‌های جبران ناپذیرش ادامه‌دار است- تمامی نامدیریتی استاندار استاندارد نشین را هم توجیه نکرد.

از زمان انتصاب سلیمانی دشتکی بعنوان استاندار و پایان دوران مسئولیت شریعتی در استانداری خوزستان کورسوی امید در دل‌های سوخته‌ی مردمان نجیب این خطه ایجاد شد که این می‌توانست مرحمی ناچیز بر زخم‌های چرکین چندین سال باشد. اما کمی نگذشت که چراغ‌ها یکی یکی رو به خاموشی نهاده تا بفهماندمان چگونه در تاریکی همه شبیه یکدیگریم.
از زمان شروع انتصاب استاندار جدید تنها یک هدف و آن هم گویا برکناری مدیرعامل آبفای خوزستان است که شکل جهادی به خود گرفته و شبانه روز به دغدغه‌ی نماینده جدید کاخ امانیه‌ی دولت مبدل گردیده.
حال سوال اینجاست که آیا مشکلات حوزه‌ی آب و فاضلاب در خوزستان و مرکزش تنها به همین دوره‌ی مسئولیت مدیرعامل فعلی مربوط می‌شود، یا سبقه‌ای دیرینه دارد؟
پیش از این و در دورانِ سیل خوزستان تجربه‌ی اینچنینی در موضوع برکناری غیرکارشناسی مدیرعامل آبفای اهواز-عزل فردوس کریمی که موجب بروز بحران‌های عدیده در ساختار این شرکت گردید و هنوز هم آسیب‌های جبران ناپذیرش ادامه‌دار است- تمامی نامدیریتی استاندار استاندارد نشین را هم توجیه نکرد.
فرار رو به جلویی که نتیجه نداد و دم خروسی که پس از قسم بیرون آمد و نتیجه‌اش هم شد عدم اعتماد به نیات این عزل و نصب‌ها.
حال، عجیبِ مسئله اینجاست که در این زمان کوتاهی که استاندار تازه رسیده در اختیار دارد -و حتم به یقین با شروع دولت جدید تغییرات عمده در همه‌ی سطوح مجموعه‌‌های مدیریتی استان‌ها اتفاق می‌افتد- چرا به جای پیش گرفتن رویه‌ی حل برخی از مشکلات معوقه‌ی مردم این استان به فکر تغییر در کادر مدیریتی یک مجموعه افتاده؟ وی از روز اول هم با رایزنی‌ای که با وزارت نیرو انجام داد –جهت تغییر حقیقی‌پور مدیرعامل فعلی آبفای خوزستان که به نتیجه هم نرسید- نشان داد که این افراد هستند که برایش در اولویت‌اند تا رفع مشکلات مردم.
• چرا استاندار در این زمان خدمت ارزنده‌ای که بدست آورده –هر چند کوتاه-به جای پیگیری مطالبات مردم و کشاورزان بابت سیل‌های گذشته‌ی خوزستان به فکر تغییر مدیریت در یک دستگاه مشخص افتاده؟
• چرا با توجه به شعار ابتدایی‌ شروع به کارش که چیزی از آن نگذشته در موضوع مدیریت کرونا در استان که بیش چند هزار سرمایه‌ی انسانی خوزستانی را رهنمون خانه‌ی ابدی کرده هنوز از فکر جابجایی مدیریت آبفا عبور نکرده است؟
• چرا جناب سلیمانی دشتکی با علم به اینکه اعتبارات مد نظر و اعلام شده‌ی پیشین جذب نگردیده که حتی خود ایشان در جلسه‌ای که در محل استانداری با بزرگان عرب برگزار کرد و به آن اذعان داشت مشخصا راه تعویض افراد را به جای تقویت و حمایت از مجموعه‌ها پیش گرفته؟ که جواب آن واضح و روشن است و سپیدخوانی را برای همین روزها گذاشته‌اند.
باید به جناب استاندار محترم عرض کرد که مردمِ این استان وارث دردهای بسیاری هستند. وارث زخم‌های چرکین و خون دل‌های بسیارتری. با آن‌ها که تن و جان دادند تا مردم به آرامش برسند چگونه روز قیامت توان رودرو شدن‌مان است؟
اگر به جای مواجهه و حل مشکلات تنها به گماردن خود‌ی‌ها بیاندیشیم و موجبات ناحقی شویم برحقی -که عملی خلاف شریعت‌مان است- برابر ناظری بی گذشت در روز محاسبه، به حساب‌کشی سختی دچار خواهیم شد.
جناب استاندار محترم تا فرصت هست به فکر التیام باشید و حقیقتا در عمل موانع را سهل کنید تا تمیز و تفاوت خودتان و عملکردتان را با مدیران قبلی رقم بزنید.
از این جابجا کردن‌های هیجانی و بدون در نظر نگرفتن تاثیرش در وضع موجود تا دل‌تان بخواهد این استانداری و استان در حافظه‌ی تاریخی بسیار دارد.
روشن بمانید تا به یادتان بیاوریم. در تاریکی همه شبیه یکدیگر هستیم!

  • نویسنده : شایان بختیاری زاده
  • منبع خبر : صدای هم وطن