نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای فعالان هنری از جمله بازیگران با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال را مشمول مالیات کردند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای فعالان هنری از جمله بازیگران با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال را مشمول مالیات کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ ماده واحده را به تصویب رساندند که براساس آن­ معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماد(۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم، صرفاً تا سقف دو میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ٢) ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده(۱۰۵) یا ماده(۱۳۱) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند، گفت: در حال حاضر بخشی از کسب و کارها در فضای واقعی نیست و در فضای مجازی انجام می‌شود که فرصت خوبی برای توسعه دولت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی است. وی بیان کرد: البته برخی از کسب و کارها در فضای مجازی شکل خاصی پیدا کرده و تعداد کاربران برخی از آنها نجومی شده است. در واقع، اینفلوئنسرهایی هستند که تبلیغات گرفته و درآمدهای غیرمتعارفی از تبلیغات به دست می‌آورند.

حسین‌زاده بحرینی تصریح کرد: این قانون فقط برای صفحات و کانال‌هایی با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر است که درآمد زیادی هم دارند و بعضاً پشت آن یک سلبریتی یا افراد دیگری هستند و شامل همه کسب و کارها در فضای مجازی نمی‌شود.

این مصوبه در سال جاری اجرایی خواهد شد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان