آبادان- مدیر ادارات نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال جاری، ۳۳ متخلف در حوزه پزشکی به مراجع ذی‌صلاح قانونی معرفی شدند.

سید قاسم سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت نظارت بر امور مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای صیانت از حقوق مردم و مراجعان به مراکز تشخیص درمانی سرپایی مطب درمانگاه و مؤسسات پزشکی بخش خصوصی دولتی و غیردولتی و با پایش‌های نظارتی مستمر فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: این بازدیدها به منظور بررسی تخلفات صنفی و رسیدگی به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی انجام می‌شود و در این راستا همواره شدت عمل لازم با مراکز متخلفی که اقدام به ارائه خدمات غیر ایمن و خارج از چارچوب قوانین و مقررات وزارت متبوع می‌کنند، با آنها انجام شده و برخورد قانونی نیز صورت گرفته است.

این مدیر دانشکده علوم پزشکی آبادان تأکید کرد: این مدیریت هرگونه تخلف تبلیغاتی، تعرفه‌ای، ارائه خدمات تهاجمی غیرمجاز در مطب‌ها و دفاتر کار پیراپزشکان را که در بازدیدهای نظارتی و یا گزارش‌های مردمی محرز شده است، بررسی خواهد کرد.

وی افزود: بعد از بررسی‌های لازم در خصوص مراکز متخلف، اقدام قانونی شامل لغو تأییدیه نظارتی، معرفی به نظام پزشکی و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و تعطیلی مرکز صورت گرفته است.

سعیدی خبر داد: در سال جاری بالغ‌بر ۳۳ مطب دفتر کار و یا مؤسسه پزشکی به مراجع ذیصلاح در راستای رسیدگی به طرح تخلفات معرفی شدند.

وی گفت: مدیریت ادارات نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارتی و یا شماره تلفن‌های ۵۳۳۸۴۰۰۴ الی ۷، داخلی ۲۱۴۰ و ۲۱۲۴ از شهروندان دارد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : مهر