در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شده که حاکی از کمک هفت میلیارد یورویی مافیای ایتالیا به دلیل شیوع سرسام آور کرونا ( کویید ۱۹ ) در این کشور  به دولت این کشور است. مافیای ایتالیا کماکان قدرتمندترین شبکه‌ی قاچاقی است که در اروپا و آمریکا بدون رقیب فعالیت می‌کند و حوزه‌ی فعالیتش را نه تنها […]

در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شده که حاکی از کمک هفت میلیارد یورویی مافیای ایتالیا به دلیل شیوع سرسام آور کرونا ( کویید ۱۹ ) در این کشور  به دولت این کشور است.
مافیای ایتالیا کماکان قدرتمندترین شبکه‌ی قاچاقی است که در اروپا و آمریکا بدون رقیب فعالیت می‌کند و حوزه‌ی فعالیتش را نه تنها در حفظ نقل و انتقال و تولید ‌و توزیع مواد مخدر، که در پذیرش سفارش برای ترور و حذف مخالفین، تا کنترل بورس و نقل و انتقال بازیکنان فوتبال و اداره‌ی باشگاه‌های بزرگ ورزشی نیز گسترده است.
ولی این که در شرایط کرونایی، این گروه مخفی و خطرناک و در واقع دشمن جامعه، اقدام به پرداخت چنین کمکی می‌کنند، نشان از این دارد که اجزای یک جامعه چگونه به هم تنیده‌اند. چگونه معتاد و موادفروش مکمل هم هستند. چگونه دزد به مالدار و چه بسا مالدار به دزد نیاز دارد!
امروز در جهان، و پس از عبور از متهم کردن این کشور و آن کشور و مشاهده‌ی دردناک افزایش آمار کشته‌شده‌گان و مبتلایان به کویید ۱۹، یک هراس بزرگ و مشترک در سراسر جهان منتشر شده و ترس از لولوی کرونا موجب یک اتحاد نانوشته شده‌. حتا در خبرها شنیده ایم که تنی چند از مقامات ما  اعلام آمادگی کرده اند که به یاری  مردم آمریکا بروند.
چه در استرالیا، چه در چین، چه در واشنگتن و پاریس و لندن، و چه در تهران و آبادان و اهواز، همه‌‌ی کسانی که سررشته‌ای از علم پزشکی دارند، تلاش می‌کنند سریع‌تر دارویی و درمانی برای مبارزه با این لولوی ترسناک پیدا کنند.
ترس از کرونا هم باعث یک وحدت بنیادی بین تمام مردم کره‌ی زمین شود، و هم باعث به فکر فرو رفتن و کشف ضعیف بودن آدمی در مواجهه با مرگ.
آن هم مرگی به این شدت رقت‌انگیز، که حتا کسی جرات نکند روی تو دستی بکشد و تو را بشوید و محترمانه چال کند!
در فیلم Life Of Pi محصول ۲۰۱۲ ، پس از فراز و فرود بسیار ، سفری پرماجرا و مملو از ترس و وحشت بین یک پسر نوجوان همراه با یک ببر بنگال در یک قایق بر روی اقیانوس آرام شروع می‌شود‌.


در جایی از فیلم پسر نوجوان که اکنون مرد میانسالی شده و دارد ماجرا را روایت می‌کند، می‌گوید: ترس از ببر، باعث شد زندگی کنم!
ترس از مرگ تنها دلیلی است که مافیای ایتالیا را وادار به کمک میلیاردی به دولت مستاصل کشورش می‌کند‌.
ولی آیا خاوری، و خاوری‌ها، و دزدهای بیت‌المال با پرونده‌های قطور، نجومی‌بگیران بی‌درد و مرفه، آقازاده‌های تازه به دوران رسیده‌ی ایرانی، و لابی‌های فساد و غارتگران منابع ملی و دکل دزدان و غیره و غیره حاضرند مانند مافیای ایتالیا به یاری دولت و مردم کشور خودشان بیایند؟!

  • نویسنده : شهرام گراوندی
  • منبع خبر : پیوند ایرانیان