جناب آیت الله رییسی ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امیدوارم در آستانه ی سال جدید خورشیدی، حال شما خوب باشد. دستوری صادر شده است از یکی از شعبات دادگستری مبنی بر اجرای حکم زندان سه نویسنده به نام های بکتاش آبتین ، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی ؛ و حکم دیگری در […]

جناب آیت الله رییسی
ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
امیدوارم در آستانه ی سال جدید خورشیدی، حال شما خوب باشد. دستوری صادر شده است از یکی از شعبات دادگستری مبنی بر اجرای حکم زندان سه نویسنده به نام های بکتاش آبتین ، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی ؛ و حکم دیگری در شعبه ی دیگری طبق همین روال در مورد کارگردان سینما به نام محمد رسول اف؛ که سه فرد نخست، خود را عضو تشکیلاتی می دانند به نام کانون نویسندگان ؛ و فرد چهارم هم عضو هیچ گروه و دسته ی خاصی نیست، جز هنر سینما و تولید فیلم در کشور عزیزمان ایران.
اکنون که در معرض آسیب ویروس جهانگیر کرونا هستیم و رافت و مهربانی و چهره ی رحمانی دین مبین اسلام می طلبد، همه با هم مهربان تر و همدل تر باشیم و در کنار دیگر اجزای پیکره ی جامعه و در کنار خانواده ها، هر تمهیدی ولو خرد را برای حفظ سلامت و پاسداری از جان و حرمت آدمی مبذول بداریم ، ضمن قدردانی از حضرتعالی برای پیگیری عفو و یا مرخصی بخش زیادی از زندانیان کشور؛ درخواست می کنم با بررسی مجدد پرونده ی این چهار هنرمند ، نخست مشمول عفو، رحم و مروت و نگاه انسانی اسلامی حضرتعالی شوند و یا دستور بفرمایید تا پایان ماجرای کرونا در کشور ، هیچ گونه حبسی در ارتباط با این افراد اعمال نشود.
لازم به ذکر است، اقدام و صدور اجرای حکم برای هر چهار تن توسط شعب دادگستری مربوطه ، به شکل غریبی هجمه هایی را در جهان علیه سیستم عدالت گستر عدلیه و قوه ی قضاییه ی کشور به راه انداخته و همزمانی با شیوع گسترده ی ویروس مرگبار کرونا و لزوم و ضرورت در خانه ماندن و محافظت از اعضای خانواده ها بعنوان تنها تمهید ممکن ؛ و در نظر نگرفتن این مساله توسط قضات صادر کننده ی رای ، این ذهنیت ها و هجمه ها را تشدید کرده است.
ضمن یادآوری این نکته ، که اینجانب نه عضو کانون نویسندگان هستم و نه اصولا چنین تشکیلاتی را به رسمیت می شناسم و بود و نبود آن را واجد اهمیت نمی دانم ، و حتا از منظر کلی نیز معتقدم این تشکیلات هرگز در هیچ برهه ی تاریخی، حرکتی موثر و مفید انجام نداده است و همواره بر راه و در راه خطا بوده ؛ بعنوان یک نویسنده و روزنامه نگار مستقل این درخواست را به محضر شما تقدیم می دارم و خواهان بذل توجه و عنایت اسلامی انسانی ویژه به این مساله هستم.
امیدوارم با بذل توجه جنابعالی شاهد باقی ماندن و حضور این چهار هنرمند کشور در این شرایط دشوار در کنار خانواده هایشان باشیم.
با سپاس و احترام
شهرام گراوندی

نویسنده . مدیرمسوول هفته نامه پیوند ایرانیان