عملکرد دفع آب های سطحی مناطق هشتگانه شهرداری اهواز بصورت مشروح بررسی شد

به گزارش سایت شهرداری اهواز جلسه شورای اداری با حضور شهردار اهواز، معاونین و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری اهواز برگزار شد.
مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز در این جلسه در مورد اقدامات دفع آب های سطحی گفت: با اجرای پروژه های دفع آب های سطحی در کوی رمضان در بارندگی های اخیر شاهد آبگرفتگی در این محله نبودیم . نصب پمپ در خیابان ۱۴ حصیرآباد و پیچ میدان باعث شد که آب های سطحی دفع شوند. در خیابان های یک و دو سپیدار نیز شاهد آبگرفتگی بودیم که با تعویض پمپ توسط شرکت آب و فاضلاب این مشکل حل شد.
مدیر منطقه شش هم در این جلسه اظهار کرد: آب های سطحی در منطقه شش به جز خیابان الهادی که سازمان آبفا در حال لوله گذاری و حفاری برای دفع فاضلاب هستند، جمع آوری شده است .
مدیر منطقه پنج نیز با اشاره به آبگرفتگی در محدوده پارک دانشجو در شهرک دانشگاه، خیابان ٢٢ بهمن، خیابان گلبهار پردیس و باند کندرو ملاشیه گفت: در بلوار گلستان حد فاصل ساعی و فرهنگ شهر تا انتهای ساعی ۶ به دلیل نبود منهول فاضلاب و یا ارتفاع بالای آن ها نسبت به سطح خیابان، شاهد آبگرفتگی هستیم که در پروژه ای که طراحی شده و بزودی اجرا می شود این مشکل رفع خواهد شد.
مدیر منطقه چهار نیز در این جلسه گفت: با اجرای ۵٢۰ متر لوله گذاری برای دفع آب های سطحی در ماه گذشته، مشکل ورودی پل ششم از سمت چنیبیه، زیر پل پنجم، میدان مالیات، پارک قوری و بلوار نخلستان رفع گردید. وی ادامه داد : به دلیل اینکه سرریز شدن خط آب و فاضلاب منطقه پنج و شش به سمت منطقه چهار،تخلیه آب های سطحی در برخی خیابان ها با تاخیر انجام می شود. در منطقه چهار فقط در معین زاده آبگرفتگی وجود دارد که در حال تخلیه است.
مدیر منطقه سه نیز با بیان اینکه مانند سال های گذشته در بلوار پاسداران، کندرو شهرک شاهد و کوی پیروزی بخشی از زرگان آبگرفتگی داریم گفت: بخش زیادی از آبگرفتگی عابدی تا فرهنگیان، خیابان دانیال و خیابان پاسداران با تکمیل اتصال لوله گذاری فاضلاب و رفع ریزش ها توسط شرکت آبفا حل خواهد شد. خط فاضلاب درشهرک آغاجری و حفاری هم ریزش داشته که این موارد به شرکت آبفا گزارش شده است.
مدیر منطقه دو شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: در برخی خیابان های کیان آباد، کیان پارس و امانیه آبگرفتگی داریم که در حال تخلیه و خشک شدن است. انتهای بلوار سپاه و زیر پل کابلی به پروژه دفع آب های سطحی نیاز است که باید اجرا شود.
در ادامه مدیر منطقه یک نیز در خصوص اقدامات دفع آبهای سطحی گفت: بعد از رفع ایراد پمپ تخلیه آب توسط شرکت آب و فاضلاب، آبگرفتگی خیابان زند نبش ادهم، نبش یوسفی در حال تخلیه است. خیابان صدیق به دلیل ریزش خط فاضلاب نیز آبگرفتگی دارد که این موضوع به شرکت آب و فاضلاب گزارش شده و در حال رفع اشکال هستند .
کاوه پور ادامه داد: در بخش غرب به شرق زیرگذر شریعتی خروجی خط تخلیه آب گرفته بود که شب گذشته آبگرفتگی آن تخلیه شد. همچنین لوله گذاری دفع آب های سطحی در زیر پل نادری انجام و انسداد خط دفع آب های سطحی در باغ معین و خیابان سیزده پاداد شناسایی و رفع شد.