احمد صادقیان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت درخصوص درآمد عملیاتی کارخانه در شش ماهه اول سال جاری گفت: بر اساس بودجه پیش بینی شده شرکت و شرایط بازار نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز و همچنین فروش محصولات فولادی برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفت که علی […]

احمد صادقیان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت درخصوص درآمد عملیاتی کارخانه در شش ماهه اول سال جاری گفت: بر اساس بودجه پیش بینی شده شرکت و شرایط بازار نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز و همچنین فروش محصولات فولادی برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفت که علی رغم کاهش جهانی قیمت محصولات فولادی، قطعی برق کارخانه در تابستان و کاهش ساعت تولید، افزایش هزینه‌های پرسنلی و سایر مشکلات سنواتی، درآمد عملیاتی شش ماهه این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشدی معادل ۴۶ درصد و نسبت به بودجه مصوب معادل ۳۷ درصد را نشان می‌دهد.
وی گفت: تغییر سیاست‌های کلان شرکت از فروش کارمزدی به مالکیتی و تنظیم بازار و استراتژی‌های جدید شامل افزایش فروش مستقیم، حذف واسطه‌ها، تغییر سبد محصولات به محصولات با ارزش افزوده بالاتر و انضباط مالی می‌توانند از عوامل بسیار مهم در تحقق این دستاورد باشد.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: وجود نیروی جوان و متخصص این شرکت در کنار موارد ذکر شده، از دیگر عوامل بسیار مهم در تحقق این امر بوده است.

صادقیان افزود: بالطبع رشد حاصله ناشی از درآمد عملیاتی کارخانه، بهای تمام شده مواد اولیه خریداری شده نیز به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشدی مشابه داشته است. از این رو سود ناخالض شرکت ۲۴ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود بودجه ارائه شده تا پایان سال ۱۴۰۱ به طور کامل محقق گردد.
وی افزود: این درحالیست که بالغ بر ۹۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت ورق‌های API و آلیاژی خاص با ارزش افزوده بالا بوده و به نسبت سال گذشته رشد مناسبی داشته است.
احمد صادقیان گفت: باتوجه به چشم انداز و استراتژی سازمان در سال جاری دو محصول جدید با گریدهای ۱۶Mo۳ جهت استفاده در مخازن دمای بالا و API۵L X۵۲ms مورد استفاده در خطوط انتقال نفت و گاز محیط ترش با موفقیت نورد آزمایشی و سپس تولید و تحویل مصرف کننده شده است و سایر گریدهای جدید در دست بررسی و تحقیق و توسعه می‌باشد که به زودی اخبار خوبی از آنها منتشر خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت ادامه داد: محصولات جدید تولیدی در این شرکت تماماً وارداتی بوده که توسط متخصصان این شرکت در کشور بومی سازی شده‌اند که با این کار مقادیر قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری شده است.
وی در پایان بیان کرد: علیرغم کاهش تعهدات ورق‌های API نسبت به سال‌های گذشته به دلیل اولویت بندی‌های حوزه وزارت نفت، فولاد اکسین خوزستان با استراتژی جدید فروش و بازاریابی در شرایط بحرانی بازار، توانسته است با منعطف کردن شرایط بازرگانی و مدل‌های قیمت گذاری برای ورق‌های تجاری و آلیاژی با ثبت سفارشات حداکثری پایداری تناژ خط تولید را تثبیت کند و جریان نقدینگی را در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر تنظیم نماید.