مدیر حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۴۰ هکتار حوضچه غیرمجاز پرورش ماهی در حوضه رودخانه های زهره و جراحی شادگان شناسایی و تخریب شد.

علی غلامعلی نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:حوضچه غیرمجاز پرورش ماهی  در روستای بریجع و بخش مرکزی شادگان با رضایت و همکاری کشاورزان این روستا شناسایی و تخریب شدند.
وی افزود: روند احداث حوضچه های غیرمجاز در شادگان متوقف شده و با کارهای انجام شده، بسیاری از متخلفان به این باور رسیده اند که باید نسبت به خشک کردن حوضچه های غیرمجاز خود اقدام کنند.
مدیر حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان ،حفاظت و مدیریت منابع آب را علت تخریب این حوضچه های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: با تخریب حوضچه های غیرمجاز پرورش ماهی  از آلودگی روخانه جراحی جلوگیری و توزیع آب برای بهره برداری کشاورزان شادگان و تامین آب کشاورزی عادلانه خواهد شد.
غلامعلی نژاد بیان کرد: براساس وظایف ذاتی و در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب با جدیت بامتخلفان برخورد قانونی می شود.
تیرماه نیز ۲۵ هکتار مزرعه غیر مجاز پرورش ماهی در روستای بریجع شادگان شناسایی و تخریب شد.
شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل است که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن غیر بارور می باشند.
شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.
گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : ایرنا