به هر روی به زودی عمر کاری این شهردار و شورای پنجم هم تمام خواهد شد و عملکرد آنها در معرض قضاوت عموم قرار خواهد گرفت. چه بهتر که نام نیکی در این زمینه از خود به جای بگذارند.

  خبر کوتاه بود و قابل درنگ! پاداش ۲۰۰ میلیون تومانی کاشفین فساد و تخلف در مشهد و تصویب ماده تبصره ی قانونی در این رابطه. اتفاق خوش یمنی که در مشهد رخ داده است، می تواند به شفافیت و پیشگیری از فساد در شهرداری ها و شوراهای شهر تمام کشور منجر شود؛ اگر همه خالصانه و با حسن نیت، چنین امری را یک ضرورت تلقی کنند.
    طبق شنیده ها و خبرها، در شورای شهر مشهد مصوبه‌ای به تصویب رسیده است که حمایت‌ها و پاداش‌هایی را برای افشاکنندگان فساد در نظر گرفته است. این مصوبه و آئین‌نامه، زمینه ی حمایت از گزارشگر فساد را ایجاد می‌کند که هم کارش تسریع می‌شود و هم با گزارش فساد ۲۰ درصد از منابع مکتسبه‌ای که ایجاد می‌شود به فردی که این فساد را گزارش کند، پرداخت می‌شود. سقف این پاداش ۲۰۰ میلیون تومان است، همچنین کارمندانی که فساد را گزارش کنند ضمن ارتقاء شغلی، دو ماه حقوق و پاداش را به صورت کامل دریافت می‌کنند یا شهرداری تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
چه خوب بود این اتفاق جالب در شورای شهر و شهرداری اهواز می افتاد و به افشاگران فساد جایزه ای می دادند و یا اعضاء شورا در کمیسیونی بنام کمیسیون شفافیت و پاکدستی نتایج اطلاعات رسیده از ویژه خواریها و قانون گریزیها را به مردم می دادند، که این امر هم یک قوت قلب و نقطه اتکایی برای افراد پاکدست بود، و هم یک انگیزه مضاعف به برملاکنندگان فساد میداد و هم از مفتوح شدن حجم زیادی از پرونده های مطرح شده در محاکم قضایی جلوگیری به عمل میآورد.
افسوس شورایی که شعارش پاکدستی و واکاوی عملکرد شورای چهارم بود و ادعای پاکدستی اش گوش فلک را کر کرده، آرام آرام با میدان دادن به آدم های معلوم الحال همان رویه های گذشته را در پیش گرفته است، بدتر آنکه در سیاستگزاری جدید شهرداری اگر به نقطه تاریکی نور تابانده شود، یا مطالبه ای از حقوق عمومی صورت گیرد، نه تنها حمایتی از جانب شهردار و شورا صورت نمی پذیرد بلکه بعضا” منتقدین را به دادگاه می کشانند.
به هر روی به زودی عمر کاری این شهردار و شورای پنجم هم تمام خواهد شد و عملکرد آنها در معرض قضاوت عموم قرار خواهد گرفت. چه بهتر که نام نیکی در این زمینه از خود به جای بگذارند.
هر چند پیشنهاد این است که این امر در تمام ادارات و ارگانهای دولتی محقق گردد، بلکه به گونه ای مبارزه با فساد و رانت در دستگاههای دولتی نهادینه شود.
باش تا صبح دولتت بدمد
کاین هنوز از نتایج سحر است!