کمتر از یک ماه دیگر نماینده های مجلس شورای اسلامی از سوی مردم برگزیده می شوند. بازار گزینش مردم دارای هر ریختی که هست،داشته های در دسترس را نمایان می کند. در یادداشت های پیشین گفته شد که نهادهای مسوول بهتر است تلاش کنند تا همه وسیله های مورد نیاز این مهم را کمک کنندتافراهم […]


کمتر از یک ماه دیگر نماینده های مجلس شورای اسلامی از سوی مردم برگزیده می شوند. بازار گزینش مردم دارای هر ریختی که هست،داشته های در دسترس را نمایان می کند.
در یادداشت های پیشین گفته شد که نهادهای مسوول بهتر است تلاش کنند تا همه وسیله های مورد نیاز این مهم را کمک کنندتافراهم شود. تا به امروز کمک در خوری برای کشاندن نیروهای ویژه تر و کارشناس تر نشده است و یک جبهه بزرگ سیاسی
که در میان مردم طرف توجه جدی هم بوده است، به میدان مسابقه راه نیافته است.تازه پیش تر یادآوری شد که امروز،برای داشتن مجلسی کارآمد که بتواند بر مشکلات چیره شود،می بایست کارشناسان مورد نیاز روز، در هرجایگاهی که هستند شناسایی شده و از آنان درخواست شود تا در انتخابات شرکت کنند. اکنون روش درست و کارایی برای رسیدن به این ویژه نداریم- اگرچه کار دشواری به نظر نمی رسد.
پیشنهاد شناسایی درست کارشناسان بایسته برای آمدن به مسابقه ،اکنون دیگر شدنی نیست.پس چه باید کرد؟
پیشنهاد می کنم در هر صورت، گروه هایی که به عنوان رقیب اصلاح طلبان هستند و همه کنشگران سیاسی-اجتماعی و فرهنگی کشور و استان،تلاش کنند برای شناساندن نامزدهای «به درد بخور » ،به ویژه نامزدهایی را که برای وضع امروز کشور بایسته تر و شایسته تر هستند، وقت خودرا صرف کنند.
اکنون که اصلاح طلبان دستشان برای مشارکت دادن تعداد بیشتری از مردم در انتخابات خالی است ، خوبست که رقیب نیروهای کیفی خود را بنمایاند . خواهی نخواهی مجلسی که شکل خواهد گرفت، یکسره هزینه برای به اصطلاح اصول گرایان خواهد داشت، پس بهتر است برای داشتن پاسخ مناسب برای آینده ،هر کسی را در معرض گزینش مردم قرار ندهند.
کارشناسان اقتصادی در حوزه برنامه ریزی و صادرات و واردات، کارشناسان طراح برای حوزه های استفاده از تولیدات داخلی و محققین
.حوزه برنامه ریزی عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارشناسان حوزه بودجه ریزی بدون دخالت نفت ،همچنین متخصصین حوزه سیاست و مدیران کاردان در حوزه بستر سازی برنامه ریزی و قانون گرایی و… از ویژگی های بایسته نمایندگی مجلس است که امروز مملکت و حوزه قانون گزاری و نظارت، تشنه آن است.
من به عنوان یک معلم اصلاح طلب ، امیدوارم که مسوولین امر،هنوز تا کاملا دیر نشده،فضای ورود برای همه طیف ها را فراهم کنند. پیشنهاد بالا، تنها برای اصلاح طلبان نیست بلکه همه کنشگران طیف های دیگر را نیز دعوت به گرایش به این مسیر دارم.*