به نظر می‌رسد چند سالی است مهم‌ترین و سریع‌ترین راه پيشرفت که معمولاً توسط نيروهای غير توانمند (افراد غير توسعه‌یافته) در استان خوزستان دنبال می‌شود

به نظر می‌رسد چند سالی است مهم‌ترین و سریع‌ترین راه پیشرفت که معمولاً توسط نیروهای غیر توانمند (افراد غیر توسعه‌یافته) در استان خوزستان دنبال می‌شود و اتفاقا یکی از مشکلات جدی استان شده است, ایجاد گعده‌های انتخاباتی برای کسب قدرت و موقعیت و ثروت است.
متاسفانه افرادی با ژست روشنفکری و حس برتری اجتماعی دورهم جمع می‌شوند و با ذکر حرف‌هایی که نشان از بی‌تدبیری و جنبه عوام‌پسندانه دارد, سعی بر این دارند که کلیه عقب‌ماندگی و مشکلات جامعه و منطقه را معادل با ضعف نماینده فعلی مجلس نشان دهند تا درنهایت بتوانند این تفاهم عمومی را رقم بزنند که این نماینده لایق و شایسته شهرستان نیست و چنانچه بتوان فردی توانمند لایق که معمولاً در معرفی آن شاخصه‌های فرد موردنظر و کاندیدای خود را ذکر می‌کنندرا  انتخاب کنند تا به صورت معجزه آسا چهره ی شهرستان و مشکلات منطقه را زدود و به‌سوی توسعه و آبادانی و پیشرفت حرکت کرد و در اندک زمانی همه چیز را گل و بلبل کرد!
این رویه غلط که چندین دوره است رواج یافته و نشانه‌ها حاکی از این است که در این دوره رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته ، رویه‌ای است غلط و عارضه آفرین که سعی در فریب افکار عمومی دارد.
این رویه با امیدآفرینی‌های رؤیایی و غیرواقعی امیدی در مردم ایجاد می‌کند که در حقیقت دست‌یافتنی و واقعی نیست،
شرح و بسط حضرات در تشریح اوضاع و ذکر خصوصیت ماورایی کاندیدای موردنظر نه با وظایف نمایندگی که در قالب قانون‌گذاری و نظارت است همخوانی دارد، و نه حجم مشکلات و شرایط اقتصادی کشور اجازه می‌دهد که در کوتاه‌مدت بتوان کل مشکلات منطقه را مرتفع کرد.
لذا مردم بعد از چند ماه یا چند سال از روی کار آمدن نماینده جدید سرخورده و مایوس می‌شوند، این یاس درواقع هزینه سنگین اجتماعی است که این بازیگران بی‌خرد بر دست کشور و نظام می‌گذارند تا شاید با این رویه بتوانند نداشته های خود را به دست آورند و مردم را قربانی نیات نامبارک خود کنند.
در این میان نقش جراید، رسانه‌ها و کنشگران اجتماعی که دغدغه حقیقی مردم رادارند بسیار حساس و سازنده است و با روشنگری نباید بگذارند این جماعت بی‌خرد افکار عمومی را به بیراهه کشانده و به مردم وعده های پوچ و غیر واقعی بدهند.