رییس اداره اداری، مالی و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پرداخت ۶۳ میلیارد ریال بابت اجرای ۸۰ طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مجتبی رحیمی‌زیوار در نخستین نشست کارگروه اشتغال، کسب کار و تسهیلات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که با حضور معاونان و روسای ستادی در محل دفتر معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل برگزار شد با ارایه گزارش در خصوص تسهیلات اعطایی به متقاضیان در سال گذشته بر ضرورت تسریع بررسی طرح‌ها تاکید کرد.

وی افزود: در زمینه اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر تسهیلات حمایتی کم‌بهره مشاغل خانگی طی سال‌های اخیر در حال پرداخت است. از این رو، در سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۶۳ میلیارد ریال بابت اجرای ۸۰ طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

رحیمی‌زیوار ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی و ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ برای اعطای تسهیلات حمایتی در حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته از طریق سامانه کارا پنج طرح به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی ۹۵ نفر در کارگروه استان مصوب شد.

رییس اداره اداری، مالی و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: متقاضیان و هنرمندان واجد شرایط می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه‌های مشاغل خانگی یا کارا متناسب با حوزه فعالیت فرهنگی و هنری پس از اخذ تاییدیه از معاونت‌های مربوطه از مزایای تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

در پایان مقرر شد طرح‌های توجیحی متقاضیان پس از تایید توسط معاونت‌های مربوطه در جلسه کارگروه بررسی و برای پرداخت به اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع داده شوند.

  • منبع خبر : صدای هم وطن