در دیدار و گفت و گوی مستقیم هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان با خبرگزاری ایسنا:

توسعه آموزش جزو اولویت های خانه مطبوعات است

  پرینت
توسعه آموزش جزو اولویت های خانه مطبوعات است
شناسه خبر : 18714 | تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ | 73 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

  رضا علیجانی رئیس هیات مدیریه خانه مطبوعات خوزستان گفت: آموزش و کیفیت بخشی به فعالیت رسانه ی جزو اولویت های اصلی خانه مطبوعات است و در این زمینه از رسانه های با کیفیت و تعالی بخش ارزشها حمایت می کنیم. ایسنا/خوزستان رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان گفت: انتظار می‌رود مدیران دولتی، مدیران سازمان‌ها […]

حمایت خانه مطبوعات خوزستان از رسانه های انقلابی/توسعه آموزش جزو اولویت های خانه مطبوعات است

 

رضا علیجانی رئیس هیات مدیریه خانه مطبوعات خوزستان گفت: آموزش و کیفیت بخشی به فعالیت رسانه ی جزو اولویت های اصلی خانه مطبوعات است و در این زمینه از رسانه های با کیفیت و تعالی بخش ارزشها حمایت می کنیم.

ایسنا/خوزستان رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان گفت: انتظار می‌رود مدیران دولتی، مدیران سازمان‌ها و مدیران کل پاسخگوی خبرنگاران باشند زیرا با این کار باعث اطلاع‌رسانی شفاف به جامعه و توسعه هر چه بیشتر در استان خوزستان می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رضا علیجانی در دیدار از ایسنای منطقه خوزستان به همراه سه تن از اعضای هیات رییسه خانه مطبوعات خوزستان با تاکید بر این‌که اداره کل ارشاد لازم است مجوز نشریات را به اصحاب رسانه واگذار کند اضافه کرد: به دلیل این‌که وقتی این کار به افراد ناآشنا با این حوزه واگذار شود نگاه به این حوزه صرفا به مثابه بنگاه اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: سازوکار اعطای مجوزها که به پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، سرپرستی‌ها و… داده می‌شود لازم است تغییر کند و این امر یکی از درخواست‌های مهم خانه مطبوعات است.

این روزنامه‌نگار با بیان این‌که افراد فعال در خبرگزاری‌ها کم‌تر به خانه مطبوعات ورود می‌کنند افزود: باید این امر نسبت به گذشته تغییر کند زیرا کار تولید اصلی خبر را خبرگزاری‌ها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که وزارت‌خانه‌ها ارزیابی کلی و کمی دارد تاکید کرد: ارزیابی کلی کافی نیست و باید ایرادها را ملاحظه کنند و روزنامه‌ها، سرویس‌های مختلف خبری و… نیز با توجه به درآمدی که دارند مخاطب کسب کنند.

علیجانی تاکید کرد: وزارت ارشاد باید به سهم افراد فعال در رسانه‌های خبر و فرهنگ، به اقشار و سرویس‌های مختلفی که تاثیرگذاری رسانه‌ای در جامعه دارند توجه کند و حمایت‌های لازم را انجام دهد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان با تاکید بر این‌که باید به سمت خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات تخصصی پیش رفت اضافه کرد: اگر نشریات عمومی را کم کنیم و به طور تخصصی کار کنیم می‌توانیم مخاطب خود را جذب و حتی درآمد در این حوزه را افزایش دهیم.

او خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات با توجه به اساس‌نامه‌ای که برای آن تعریف شده و چند بار نیز در وزارت‌ ارشاد و دولت‌های مختلف تغییر کرده کارکرد حمایت صنفی در مساله‌های حقوقی و رفاهی و… برای آن تعریف شده که براساس آن‌ها می‌تواند فعالیت کند.

علیجانی با تاکید بر این‌که اعضای خانه مطبوعات باید واقعی‌سازی شوند تصریح کرد: به جای افرادی که عضو غیرفعال هستند افراد فعال خبرگزاری‌ها وارد این حوزه شوند چراکه خبرنگار حوزه عملیاتی و اجرایی می‌تواند خیلی از مسایل را پیگیری کند. بعد از واقعی‌سازی می‌توان مشکلات صنفی را با انگیزه بیش‌تری پیگیری کرد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان معتقد است: تا وقتی خانه مطبوعات خوزستان واقعی‌سازی نشود خدمات‌دهی سخت است و خروجی کار آن دلگرمی لازم را که باید داشته باشد ندارد.

همچنین افتخار فرج،مدیر خانه مطبوعات خوزستان، با اشاره به این‌که از سال جاری در خانه مطبوعات ۲ راه‌کار عملیاتی در حال اجرا است توضیح داد: خانه مطبوعات برای مدیران و مسؤولان اعتبار پایدار و همیشگی و برای خبرنگاران رفاه لازم و تسهیلات خرید مسکن در نظر گرفته و هم‌اکنون اقدامات موثری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات ترکیبی هفت نفره از هیات مدیره، مدیر مسؤولان، پایگاه‌های خبری، خبرنگاران و سرپرستی‌ها است و همه این اعضا در این رسانه سهیم هستند.

افتخار با بیان این‌که در دوره‌های مختلف خانه مطبوعات فرازونشیب‌های بسیاری داشته گفت: در این سه دوره تغییر اساس‌نامه صورت گرفته و برخی از بندها جابه‌جا شده‌اند. بنابراین حضور خبرنگاران در خانه مطبوعات طبق اساسنامه کشوری است.

او متذکر شد: شخص داوطلب برای عضویت و حضور در خانه مطبوعات باید در سامانه ثبت‌نام کند.

فرج با گلایه از این مطلب که اصحاب رسانه خود را ملزم به آموزش دیدن نمی‌دانند تاکید کرد: باید همانند هر اداره، سازمان و… دیگری افراد حوزه رسانه در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به هم‌کاری خانه مطبوعات و مرکز مطالعات ارشاد استان‌ خوزستان اظهار کرد: پس از سال‌ها یک دوره آموزشی در مدت زمان شش ماه برگزار خواهد شد و پس از اتمام دوره گواهی معتبر به شرکت ‌کنندگان اعطا می‌شود.

همچنین در ادامه اکبر بهاری، عضو هیات رییسه خانه مطبوعات خوزستان، با اشاره به اهمیت رسانه در هدایت فکری جامعه به سمت ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد: رسانه و فضای مجازی جزو لاینفک فضای حقیقی زندگی است و نقش مهمی در گفتمان‌سازی و حیات جوامع بشری دارد.

بهاری افزود: ظرفیت رسانه در جهاد تبیین بسیار ارزشمند است و شرط قبولی جهاد تبیین و رساندن پیام به شکل دقیق و با کیفیت مناسب داشتن پیوست رسانه‌ای است.

او با اشاره به رویکرد خانه مطبوعات در جهت‌دهی فضای رسانه‌ای استان خاطرنشان کرد: با این‌که خوزستان دارای فضای خوب رسانه‌ای است اما کیفیت به همان اندازه رشد نداشته و خانه مطبوعات نمی‌تواند نسبت به این مساله بی‌اعتنا باشد.

بهاری ادامه داد: برای این‌که بتوانیم در فضای رسانه موثر واقع شویم علاوه بر طهارت سیاسی و اقتصادی باید با فساد افراد و دستگاه‌ها بی‌تعارف مبارزه کنیم و این‌که دستگاهی و مدیری بخواهد کم‌کاری و تخلف خود را با سوءاستفاده از رسانه تطهیر کند پذیرفتنی نیست و خانه مطبوعات مقابل این مدیران خواهد ایستاد.

او با بیان این‌که همدلی اصحاب رسانه و بیان واقعیت‌ها و دیدن نقاط سیاه و سفید به شکل منصفانه کار ویژه رسانه انقلابی است، افزود: این خانه به عنوان یک مجموعه صنفی وظیفه خود می‌داند که از این رسالت پاس‌داری کند.

عضو هیات رییسه خانه مطبوعات خوزستان تاکید کرد: خانه مطبوعات در کنار بهبود و حل مشکلات اصحاب رسانه که در این سال‌ها نادیده گرفته شده از کسانی که در جهت بسط معنویت و عدالت‌گرایی قلم‌فرسایی می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

  • نویسنده : صدای هم وطن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
رونمایی از کتاب تاریخی اهواز یا احواز به قلم دکتر عبدالکاظم علی نژاد
تولید شکر هفت‌تپه جهش ۲۰۰ درصدی دارد
هدف‌گذاری توسعه نیشکر برای تصاحب ۳۸ درصدی بازار شکر
وزارت کشور فعالیت دو جبهه سیاسی را غیرقانونی اعلام کرد
پتروشیمی مارون، بالاترین نشان جایزه ی تعالی سازمانی را کسب کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی: بتن ریزی نیروگاه کارون امسال انجام می شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.