شرکت فولاد خوزستان با هدف تامین پایدار مواد اولیه و توسعه محصولا‌ت اقدام به تملک شرکتهای معدنی و راه اندازی خطوط به روز فولادی در کشور و‌ استان خوزستان کرده است که گزارشات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم مردم شریف خوزستان خواهد رسید.

با توجه به انتشار مطالب اشتباه با عنوان “اصلاح شبکه فاضلاب شهرستان خواف توسط شرکت سیمیدکو از توابع فولاد خوزستان از محل مسئولیت های اجتماعی”؛ این شرکت وظیفه خود می داند در جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل را به استحضار مخاطبان گرامی برساند:

۱. شرکت سیمیدکو واقع در شهرستان خواف استان خراسان رضوی با تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و ۲.۵ میلیون تن گندله فولادی نقش اساسی در تامین پایدار مواد اولیه برای شرکت فولاد خوزستان ایفا می کند. (تامین بالغ بر ۵۰درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان)

۲.ادامه حیات شرکت سیمیدکو بدون تامین آب مورد نیاز عملاً غیرممکن است و این مساله استمرار تولید و اشتغال در شرکت فولاد خوزستان و کلیه شرکت های تابعه را با تهدید جدی مواجه می کند.

۳.در طرحهای توسعه صنعت فولاد تامین اب مورد نیاز این صنعت از طریق تصفیه فاضلاب شهرها صورت میگیرد با توجه به نبود منابع تامین آب در مناطق کویری و مرزی در سال ۱۳۹۸ شرکت سیمیدکو توانست با اقدام به موقع مطالعات و طرح توجیهی لازم را تهیه نموده و پس از طی رقابت با سایر شرکت های رقیب موفق گردد برای تامین پایدار آب مورد نیاز خط تولید (در آن منطقه که از بی آبی شدید رنج می برد) از میان سایر شرکت های بزرگ فولادی کشور، طرح پروژه فاضلاب شهرستان خواف را برنده و با سرمایه گذاری از ردیف پروژه های بهره برداری و توسعه، بودجه پروژه مذکور را تامین نماید.

۴. با توجه به بحران تولید مواد اولیه در کشور ؛ انجام این پروژه آب مورد نیاز کارخانه سیمیدکو را به مدت ۲۵ سال و در حقیقت پایداری تولید و اشتغال در شرکت فولاد خوزستان طی همین مدت را ضمانت می کند.

۵. در همین راستا فولاد خوزستان تصمیم به تامین بخشی از آب مورد نیاز خود از تصفیه شرق اهواز نموده و طی مدت اخیر، نشان داد که علی رغم برخورداری از اسکله اختصاصی در رودخانه کارون رویکرد اجتماعی و زیست محیطی را بر رویکرد بنگاه داری و صنعتی مقدم می داند.

۶. لازم به ذکر است این شرکت مفتخر است که طی سال جاری و سال گذشته ، مبلغ ۱۱۶۰ میلیارد در قالب ۲۲ پروژه بزرگ زیست‌محیطی سرمایه گذاری کرده است که برخی از آنها با حضور مسئولین مربوطه به مردم شریف شهرستان های اهواز و کارون تقدیم شده است.

۷. این شرکت طی سال جاری و سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی به شهرستان های اهواز و‌ کارون علی الخصوص شهرهای حاشیه شرکت خدمت رسانی های گوناگون تقدیم نموده است که آن از جمله می توان به: محرومیت زدایی، مقابله با کرونا، حمایت از محرومان، حمایت از ورزش مناطق محروم، برنامه های متنوع فرهنگی ، ساخت جاده و … اشاره نمود که گزارشات تصویری و مکتوب آن ها در کانال رسمی شرکت فولاد خوزستان قابل رویت می باشد.

در حال حاضر شرکت فولاد خوزستان با هدف تامین پایدار مواد اولیه و توسعه محصولا‌ت اقدام به تملک شرکتهای معدنی و راه اندازی خطوط به روز فولادی در کشور و‌ استان خوزستان کرده است که گزارشات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم مردم شریف خوزستان خواهد رسید.
امید آن است به لطف خداوند متعال و با حمایت بیش از پیش مسئولان مربوطه و مردم شریف خوزستان این شرکت که در گزند مستقیم دشمنان قسم خورده این نظام مقدس است را یاری رسانده تا با دوری از هیاهوهای سیاسی و رسانه ای بتوانیم گام های بلندتری در خدمت به اقتصاد کشور و اشتغال جوانان نخبه استان برداریم.

 

  • منبع خبر : اطلاعیه روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان