دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با تاکید و اشاره به نص صریح قانون مطبوعات گفت: هیات نظارت بر مطبوعات مرجع رسیدگی به درخواست صدور پروانه و اخذ مجوز فعالیت انواع رسانه ها؛ اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات و تشخیص صلاحیت متقاضیان و مدیران مسوول است.

سیدعلا الدین ظهوریان در این رابطه اظهار داشت: تمامی رسانه های دارای مجوز کشور بر اساس ماده یک این قانون مجاز به انتشار مستمر انواع خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش در قالب های مختلف نوشتار، صدا و تصویر هستند.

وی ادامه داد: به اهتمام و تمرکز این هیات برای ساماندهی سایت‌های خبری فاقد پروانه فعالیت اشاره کرد و گفت، این دبیرخانه آماده است تا در اسرع وقت نسبت به ساماندهی رسانه های بدون مجوز که تاکنون موفق به ثبت درخواست نشده اند اقدام لازم را بعمل آورد.

ظهوریان افزود، مجوز این نشریات الکترونیکی تحت عنوان پایگاه خبری صادر شده و از حمایت ها و پشتوانه های قانونی از جمله قانون مطبوعات بهره مند خواهد بود.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: در این راستا پس از چند نوبت دعوت گسترده از مدیران سایت‌های خبری فاقد مجوز فعالیت، درخواست‌های بسیاری به این دبیرخانه واصل شد که با اولویت و کمترین تشریفات معمول و مطول اداری در دستور کار هیات نظارت بر مطبوعات قرار گرفت و در راستای صیانت از حقوق عامه و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری معتبر و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از نام رسانه های دارای مجوز، به تمامی واجدین شرایط، مطابق قانون، پروانه فعالیت پایگاه خبری اعطا گردید.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات یادآور شد: علاقه مندان و گردانندگان نشریات و سایت‌های خبری بدون پروانه فعالیت می توانند نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی: e-rasaneh.ir اقدام کنند.

  • نویسنده : صدای هم وطن
  • منبع خبر : ایرنا