مدیر تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از آغاز پروژه احیاء و بازسازی چیلرهای خنک کننده سیستم تهویه نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد .

ابراهیم شجاعی با بیان این خبر اظهار داشت: چیلرهای نیروگاه مسجدسلیمان از نوع تراکمی بوده و آب خروجی آنها برای خنک کاری هوای نیروگاه استفاده می شود که در پی کارکرد طولانی مدت، فرسوده شده و مدتی از سرویس خارج شده اند.

وی افزود: خرابی این چیلرها باعث جلوگیری از تولید هوای خنک در سیستم تهویه شده و این وضعیت نامطبوع هوا شرایط کاری همکاران عملیاتی و تعمیراتی را تحت تاثیر قرار داده بود. هر واحد سردکننده (چیلر) از یک کمپرسور الکتریکی، کندانسور خنک شونده با آب، تبخیرکننده آب سرد، تجهیزات ابزار دقیق و پنل فرمان و کنترل تشکیل می شود که ظرفیت نامی هر چیلر معادل ۲۶۸ تن برودتی است .

مدیریت ناحیه مسجدسلیمان بیان کرد: این دستگاه ها به دلیل کارکرد طولانی مدت اکثراً از مدار خارج شده و نیاز به احیاء و بازسازی دارد و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و با همکاری شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان در مرحله اول و بازه زمانی دو ماهه، دو دستگاه چیلر احیاء و به مدار سرویس بر می گردد.

گفتنی است سیستم تهویه نیروگاه برق آبی مسجد سلیمان (HVAC) با هدف تامین هوای تازه، جذب رطوبت محیط، کنترل دمای محیط و انتقال گرمای تولید شده توسط تجهیزات به بیرون نیروگاه طراحی شده و جهت تامین آب سرد مورد نیاز دستگاه های هواساز، ۵ دستگاه چیلر تراکمی نصب شده است.

  • منبع خبر : صدای هم وطن