معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: در حال حاضر ۱۴ تیم عملیاتی نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در این کلان‌شهر اقدام می‌کند.   به گزارش سایت شهرداری اهواز علی‌اصغر اسداللهی اظهار کرد: عملیات جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اهواز از سال گذشته آغاز و طبق تاکید شهردار این کلان‌شهر، از تمام ظرفیت برای جمع‌آوری این سگ‌ها استفاده […]

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: در حال حاضر ۱۴ تیم عملیاتی نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در این کلان‌شهر اقدام می‌کند.

 

به گزارش سایت شهرداری اهواز علی‌اصغر اسداللهی اظهار کرد: عملیات جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اهواز از سال گذشته آغاز و طبق تاکید شهردار این کلان‌شهر، از تمام ظرفیت برای جمع‌آوری این سگ‌ها استفاده شده است.

 

وی افزود: ابتدا جمع‌آوری سگ‌ها با یک اکیپ زنده‌گیری آغاز شد، اما با افزایش تعداد اکیپ‌ها، سرعت جمع‌آوری نیز افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که در حال حاضر ۱۴ اکیپ زنده‌گیری در سطح شهر اهواز مشغول جمع‌آوری آنها در مناطق هشت‌گانه اهواز هستند و جمعیت آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

 

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در این کلان‌شهر، باید شهرهای اطراف نیز در این راستا اقدام کنند، علاوه بر آن برخی از کلونی‌های این سگ‌ها در زمین‌های محصور شده سایر دستگاه‌ها قرار دارد که باید نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند تا جمعیت این سگ‌ها به حداقل برسد.

 

وی تاکید کرد: در شهرداری اهواز هیچ مشکلی برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب وجود ندارد و این اقدام با جدیت و تلاش بیشتر ادامه خواهد یافت، همچنین بر اساس تفاهم با گروه‌های حمایت‌کننده حیوانات و حضور خیران، هزینه‌های مربوط به عقیم‌سازی آنها نیز تأمین شده است.

 

اسداللهی با اشاره به تشکیل جلسه با حضور دادستان اهواز و دستگاه‌های ذی‌ربط در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، تصریح، کرد: بر اساس قانون، شهرداری اهواز وظیفه دارد سگ‌ها را در سطح شهر جمع‌آوری کند، بخشی از امور آنها به سازمان دامپزشکی مربوط می‌شود که با توجه به ورود دادستان به این ماجرا همکاری این سازمان نیز در آینده بیشتر می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای شهروندان، اضافه کرد: در زمینه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند که غذا رسانی در سطح شهر به حیوانات، دخالت در اکوسیستم و زنجیره غذایی آنها است و این کار به مرور در زندگی حیوان قالب می‌شود.

 

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، بازسازی پایگاه نگهداری سگ های بلاصاحب انجام و عقیم‌سازی آنها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

  • منبع خبر : صدای هم وطن