دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: طی 72 ساعت گذشته قریب به 50 نفر از افرادی که با استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا و یا درگیری، موجب ایجاد ناامنی و نارضایتی مردم شده بودند، دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته قریب به ۵۰ نفر از افرادی که با استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا و یا درگیری، موجب ایجاد ناامنی و نارضایتی مردم شده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی اظهار کرد: این افراد در سطح استان دستگیر شده‌اند و ضمن ضبط سلاح آنان، همگی به زندان معرفی شدند.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت شهروندان، گفت: دادگستری استان خوزستان در راستای تامین امنیت مردم استان، با هرگونه اقدامی که موجب ناامنی در جامعه شود، از جمله جرائم مرتبط با سلاح اعم از قدرنمایی، اخلال در نظم عمومی، ایراد ضرب و جرح در درگیری‌ها و یا نگهداری و استفاده از سلاح غیرمجاز، قاطعانه برخورد می‌کند و این افراد باید منتظر مجازات حبس بین دو تا ۱۰ سال باشند.
جعفری چگنی افزود: دارندگان سلاح مجاز نیز در صورتی که از سلاح خود به صورت غیرمجاز استفاده کنند، علاوه بر مجازات حبس، مجوز سلاح آنان باطل و اسلحه‌شان به نفع دولت ضبط می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به نارضایتی‌‍‌های اجتماعی، بسیاری از مردم استان با هدایت بزرگان، معتمدین و متنفذین جامعه به «پویش نه به سلاح» پیوسته‌اند و امیدواریم با شکل گیری این پویش در میان مردم، شاهد کاهش چشمگیر جرائم مرتبط با سلاح در استان باشیم.

  • نویسنده : صدای هم وطن