طبق بخشنامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، به تمام دستگاه های اجرایی از امروز شنبه 1 آبان 1400 کارمندان واکسن نزده برای ورود به محل کار با محدودیت روبه رو خواهند شد. به این ترتیب از حضور کارمندانی که تا امروز حداقل یک دز واکسن را دریافت نکرده باشند، جلوگیری می شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این بخشنامه البته برای آن دسته از کارمندانی که به تجویز پزشک، دریافت واکسن برای شان زیان بار تشخیص داده شده استثنا قائل شده است.

همزمان حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در گفت وگو با «ایسنا»، جزئیات سامانه هوشمند برای محدودیت های کرونایی و قرنطینه را تشریح کرد. به گفته او این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است.

وی افزود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، تمام اطلاعات کلیه شهروندان از حمل ونقل گرفته تا اصناف و… مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست هایی که برای باز بودن اصناف و… انجام می شود، قرنطینه ها و محدودیت هایی را ایجاد می کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: بر این اساس افرادی که گرفتار و مثبت شدند، پیگیری کرده و در قرنطینه قرار می گیرند. در عین حال شرکت ها و… به صورت دوره ای تست هایی را انجام می دهند و اطلاعات تست ها وارد سامانه شده و بر اساس آنها نتیجه می گیرند که درباره یک صنف خاص یا یک بخش چه اقداماتی باید انجام شود.

  ۱۶۵ مرگ کرونایی دیگر

در همین حال بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۱ هزار و ۶۴ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که از میان آنها، ۱۴۷۷ نفر بستری شدند. همچنین در این بازه زمانی ۱۶۵ تن نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

  میزان واکسن های تزریق شده

از سوی دیگر براساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۵۰میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۸۸ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۸میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۸ میلیون و ۶۶۵هزار و ۲۶۵دز رسید. به این ترتیب تزریق دز اول واکسن کرونا در کشور از ۵۰ میلیون دز گذشت. همچنین در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۳ هزار و ۹۱۵ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. درهمین راستا محموله جدید واکسن اسپوتنیک وی، حاوی ۷۰۰ هزار دز از این واکسن، پنج شنبه وارد کشور شد

  • نویسنده : صدای هم وطن